Retail Institute: Mniej klientów, w dużych centrach handlowych. Parki handlowe z większą odwiedzalnością rdr.

Autor: dlahandlu.pl 20 grudnia 2017 13:01

W ostatni weekend centra handlowe biorące udział w badaniu Retail Institute odwiedziło 3,8 miliona klientów, czyli o 10% więcej niż rok temu.

Instytut przeanalizował wyniki odwiedzalności ponad 100 centrów handlowych w trzech przedświątecznych tygodniach, tj. w okresie między 20 listopada a 17 grudnia włącznie. 

W trakcie trzech tygodni odwiedzalność we wszystkich 100 centrach handlowych nie zmieniła się w porównaniu do tego samego okresu 2016 roku. Zaskakuje jednak bardzo słaby wynik centrów dużych i bardzo dużych czyli tych, mających powyżej 40 000 m2 powierzchni najmu (GLA). Do tych obiektów przyszło do 17 grudnia włącznie 12,8% mniej klientów niż w analogicznym okresie 2016 roku. Wyniki odwiedzalności w tych obiektach są nadal o 40% wyższe niż centrów średniej wielkości.
Doskonałe wyniki odnotowały natomiast centra małe (5000-19 999 m2 pow. najmu], które odwiedziło o 13% więcej klientów niż w roku poprzednim oraz centra średnie (mające między 20 000 – 39 999 m2 pow. wynajmu, GLA) które odnotowały wzrost o 11,25%.

To co zaskakuje to doskonałe wyniki centrów znajdujących się na obrzeżach miast (+12%) oraz tych, mających dominującą rolę operatora spożywczego (+5,6%). Eksperci Instytutu wskazują tu dwa główne powody: prostotę w zaparkowaniu samochodu oraz dużą różnorodność oferty usługowo-handlowej .

Porównując odwiedzalność centrów handlowych od stycznia 2017 roku z analogicznym okresem 2016 roku centra zrzeszone w projektach Retail Institute odwiedziło o 4,6% klientów więcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.