Retail Institute: Mniej klientów, w dużych centrach handlowych. Parki handlowe z większą odwiedzalnością rdr.

Autor: dlahandlu.pl 20 grudnia 2017 13:01

W ostatni weekend centra handlowe biorące udział w badaniu Retail Institute odwiedziło 3,8 miliona klientów, czyli o 10% więcej niż rok temu.

Instytut przeanalizował wyniki odwiedzalności ponad 100 centrów handlowych w trzech przedświątecznych tygodniach, tj. w okresie między 20 listopada a 17 grudnia włącznie. 

W trakcie trzech tygodni odwiedzalność we wszystkich 100 centrach handlowych nie zmieniła się w porównaniu do tego samego okresu 2016 roku. Zaskakuje jednak bardzo słaby wynik centrów dużych i bardzo dużych czyli tych, mających powyżej 40 000 m2 powierzchni najmu (GLA). Do tych obiektów przyszło do 17 grudnia włącznie 12,8% mniej klientów niż w analogicznym okresie 2016 roku. Wyniki odwiedzalności w tych obiektach są nadal o 40% wyższe niż centrów średniej wielkości.
Doskonałe wyniki odnotowały natomiast centra małe (5000-19 999 m2 pow. najmu], które odwiedziło o 13% więcej klientów niż w roku poprzednim oraz centra średnie (mające między 20 000 – 39 999 m2 pow. wynajmu, GLA) które odnotowały wzrost o 11,25%.

To co zaskakuje to doskonałe wyniki centrów znajdujących się na obrzeżach miast (+12%) oraz tych, mających dominującą rolę operatora spożywczego (+5,6%). Eksperci Instytutu wskazują tu dwa główne powody: prostotę w zaparkowaniu samochodu oraz dużą różnorodność oferty usługowo-handlowej .

Porównując odwiedzalność centrów handlowych od stycznia 2017 roku z analogicznym okresem 2016 roku centra zrzeszone w projektach Retail Institute odwiedziło o 4,6% klientów więcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane