Robert Krzak: Chcemy kupować polskie produkty w polskich sklepach

www.portalspozywczy.pl 27 grudnia 2016 20:59

Patriotyzm gospodarczy jest pewną wartością. Chcemy kupować polskie produkty w polskich sklepach o rodzimym kapitale. A rodzimy kapitał należy wspierać, ponieważ w ten sposób wspieramy się w ramach polskiej społeczności – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł.

Jakie są główne argumenty za tym, aby polskie firmy handlowe przetrwały na krajowej scenie gospodarczej? – Jeden z argumentów jest natury biznesowej. Handel i dystrybucja żywności są wyciągniętym ramieniem produkcji żywności. W dobie globalizacji rynków dystrybucja żywności jest kontrolowana przez firmy międzynarodowe i pochodzenie żywności nie jest dla nich aż tak ważne – mogą kupować, gdzie jest najkorzystniej. Markę prywatną też można produkować tam, gdzie jest najkorzystniej. To ma wpływ na produkcję żywności w danych krajach – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł.

Dodaje, że w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech oraz w Hiszpanii, dystrybucja żywności jest w dużym stopniu kontrolowana przez krajowych graczy. – I oni mogą tą dystrybucją sterować, tak, aby cały czas produkcja żywności była generowana w ich krajach. Według mnie dystrybutorzy żywności z danego kraju powinni popierać produkcję lokalną. A międzynarodowe sieci dogadują się często z międzynarodowymi producentami – tłumaczy Krzak.

– Ponadto w Polsce mówi się dużo o patriotyzmie gospodarczym, ale klienci „głosują nogami” – kupują tam, gdzie uważają, że jest najkorzystniej. My jako przedsiębiorstwa polskie ze względu na skalę obrotu jesteśmy postrzegani jako mniej korzystni dla konsumenta niż sieci zagraniczne dysponujące budżetami marketingowymi nieosiągalnymi dla krajowych firm, nawet wtedy, gdy bezpośrednie porównanie pokazuje wysoką konkurencyjność cenową rodzimych firm handlowych. Dlatego trzeba bronić polskiego handlu – wyjaśnia Robert Krzak.

Poza tym – tłumaczy – patriotyzm gospodarczy jest pewną wartością. Chcemy kupować polskie produkty w polskich sklepach o rodzimym kapitale. A rodzimy kapitał należy wspierać, ponieważ w ten sposób wspieramy się w ramach polskiej społeczności.

– Muszę dodać, że mam duży szacunek zawodowy dla firm międzynarodowych działających w Polsce i bardzo żałuję, że my Polacy nie jesteśmy w stanie umówić się na stworzenie wspólnego krajowego podmiotu, który mógłby konkurować z firmami międzynarodowymi – podsumowuje Robert Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ewa 2016-12-29 13:48:09

    Musimy próbować zbudować taki podmiot. Jesteście dużym Graczem na rynku: ogłoście konferencję w tym temacie. Weźmiemy w niej udział. Pozdrawiamy Hewea sp. z o.o

  • tulipan 2016-12-28 19:52:22

    zgoda z treścią - dlatego polskie firmy za granicą - wypad do kraju: ORlen, KGHM, PZU, Fakro, Reserved etc.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane