Robert Krzak: Nowy podatek powinien skłonić branżę do konsolidacji, przede wszystkim zakupowej

Autor: Rzeczpospolita 2 lutego 2016 10:12

Podatek obrotowy może spowodować konieczność przemyślenia strategii rozwojowych wszystkich rodzimych sieci - mówi Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł w rozmowie z Rzeczpospolitą.

Pytany o wpływ planowanego przez rząd podatku obrotowego na inwestycje sieci Piotr i Paweł, Robert Krzak uspokaja - Nie będzie to powód do drastycznego ograniczania inwestycji. Staramy się co roku uruchamiać co najmniej 20 nowych sklepów i ten nie powinien należeć pod tym względem do wyjątków - dodaje.

Krzak przyznaje jednak, że nowy podatek powinien skłonić branżę handlową do działań na rzecz konsolidacji, przede wszystkim na poziomie zakupowym. - Proces ten przebiega bardzo wolno, problemem jest zwłaszcza brak zaufania. Badania wykazały, że ok. połowa polskich firm rezygnuje z części umów, ponieważ nie ufa kontrahentom. W sumie powoduje to aż 281 mld zł utraconych korzyści - mówi.

Wiceprezes Piotra i Pawła przyznaje, że mimo iż firma wywodzi się z Wielkopolski, producenci z tego rejonu nie są przez sieć  faworyzowani. - Preferencje konsumentów w Polsce są ciągle bardzo zróżnicowane lokalnie. Jako że jesteśmy siecią franczyzową, każdy sklep ma dużą dowolność jeśli chodzi o budowanie asortymentu. Zwłaszcza w przypadku kategorii, w których oferta lokalna ma ogromne znaczenie, jak pieczywo, wędliny, nabiał czy produkty świeże - dodaje Krzak.

Robert Krzak wskazał także na problemy ze sprzedażą internetową żywności. Oprócz Warszawy nie cieszy się ona dużą popularnością w naszym kraju. - Klient przenosi na pracownika dokonywanie wyboru produktów, a w przypadku całego asortymentu świeżego, a zwłaszcza owoców i warzyw, pojawia się obawa o otrzymanie nie do końca zadowalających towarów - przyznaje.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.