Robert Krzak: Zależy nam, aby Piotr i Paweł pozostał taki, jaki jest

www.portalspozywczy.pl 2 lutego 2018 16:40

Robert Krzak: Zależy nam, aby Piotr i Paweł pozostał taki, jaki jest Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł. Fot. PTWP

Sieć handlowa „Piotr i Paweł” jest w trakcie poszukiwań inwestora strategicznego. - Decyzja o podjęciu poszukiwań inwestora strategicznego wynika z powodu braku skali sieci handlowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”.

- Firmy mające około jednoprocentowe udziały rynkowe mają znacznie gorsze warunki zakupowe i potrzebują większej skali zakupowej, większej skali operacji. I z tego tytułu rozpoczęliśmy poszukiwanie inwestora, który wzmocniłby firmę – po stronie warunków zakupowych lub po stronie finansowej, tak, żebyśmy mogli prowadzić bardziej bezpośrednią konkurencję z gigantami handlowymi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”.

Czy sieć "Piotr i Paweł" rozważa różne opcje – zarówno mniejszościowego jak i większościowego udziałowca?
- Nie zamykamy się na żadne rozwiązania, które potencjalnie pojawią się na rynku. Ważne jest dla nas to, że firma „Piotr i Paweł” jest – naszym zdaniem – liczącą się marką detaliczną budowaną przez prawie 30 lat. Trzeba dodać, że jest ona polską marką detaliczną, dlatego bardzo zależy nam na tym, żeby pozostała na rynku taka, jaka jest i też tak pozycjonowana, jak obecnie jest - wyjaśnia Robert Krzak.

- Z tym jest związany cały proces budowy marki własnej, rozpoznawalności. Jest to wartość, która z punktu widzenia założycieli firmy, pracowników i menadżerów na tyle ważna, że chcielibyśmy, żeby została - dodaje.

Dla sieci bardziej interesujący jest inwestor branżowy czy finansowy? - Nie mamy preferencji, jakkolwiek zdajemy sobie sprawę, że uwarunkowania inwestorów finansowych są inne od uwarunkowań inwestorów branżowych, zwłaszcza w odniesieniu do utrzymania marki. Łatwiej będzie zachować markę w odniesieniu do inwestorów finansowych - tłumaczy Robert Krzak.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Olo 2018-02-05 22:54:03

    Po wejściu ograniczenia handlu w niedziele najwięcej stracą super i hiper markety, PiP może być jednym z tych, które stracą relatywnie więcej, co może wpłynać na negocjacje z potencjalnym kupującym.

  • Gab 2018-02-04 10:00:24

    Popatrz na akcjonariuszy Dino i Emperii (Stokrotka) - dużo tam funduszy a one to raczej nie krajowy kapitał

  • Agata 2018-02-03 22:34:12

    A DINO i stokrotka to nie polskie już są ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane