Rok 2012 był strategiczny w rozwoju handlu na Wschodzie Polski

Autor: www.dlahandlu.pl 9 września 2016 09:48

Do 2012 roku jedynym nowoczesnym formatem reprezentowanym w Polsce wschodniej były centra handlowe. Dopiero w 2012 r. otwarcie parku handlowego Tatary w Lublinie zapoczątkowało inne podejście do handlu w regionie - mówi Magdalena Sadal, Starszy konsultant w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych Cushman & Wakefield.


Zdaniem Magdaleny Sedal, nowe formaty, takie jak np. outlety i parki handlowe, sprawiły, że w Lublinie i Białymstoku, podaż powierzchni handlowej jest najbardziej zróżnicowana na wschodzie Polski. Dwa najnowsze centra wyprzedażowe, z 13 działających w Polsce, otwarto właśnie w tych miastach.

- Rozwój tych formatów nie jest jednak czynnikiem hamującym otwarcia centrów handlowych.  Wręcz przeciwnie, wystarczy przeanalizować ostatnie duże inwestycje na ścianie wschodniej: Galeria Jurowiecka w Białymstoku (otwarta pod koniec 2015 r.), Tarasy Zamkowe (otwarte w marcu 2015 r.) i Atrium Felicity (największe centrum handlowe otwarte w 2014 r.) w Lublinie. Nowe inwestycje zmieniły istotnie strukturę wiekową powierzchni handlowej w tych miastach. Dane pokazują, że 23% nowoczesnej powierzchni handlowej Białegostoku powstało w ciągu ostatnich dwóch lat, a w Lublinie, wliczając Atrium Felicity, czyli w ciągu dwóch i pół roku wskaźnik ten wynosi 45% - komentuje Magdalena Sadal.

Obecnie, ze względu na zmieniające się zwyczaje zakupowe oraz rosnące nasycenie dominującymi do tej pory formatami handlowymi, najszybciej rozwijanym typem obiektów handlowych są małe centra wygodnych zakupów typu convenience i strip mall. Powstają zarówno w największych aglomeracjach, w osiedlowych lokalizacjach, jak i w mniejszych miastach, gdzie często pełnią funkcję dominującego obiektu handlowego

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.