Rosną oczekiwania klientów wobec e-dostaw

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2016 09:27

Rosną oczekiwania klientów wobec e-dostaw fot. shutterstock

Według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska - 35 proc. badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62 proc. ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Jednocześnie 42 proc. ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. Znalezienie złotego środka jest zatem kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu - mówi Tomasz Wojewódzki, X-Press Couriers.

Efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W momencie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką (transport) powody i źródła zwrotów (dane), procesy i finanse (koszty) - mówi Rafał Cheliński, Poczta Polska.

Lokalizacja magazynu, jego organizacja i sprawna obsługa dostaw sprawiają, że sprzedaż w Internecie może być źródłem wzrostu przychodów wielu firm. Magazyn blisko centrum miasta, wyposażony w efektywne metody magazynowania, a także dostępne na miejscu studio fotograficzne - to dobre rozwiązanie dla niektórych sprzedawców w Internecie. Ale czy dla wszystkich? Wiele praktycznej wiedzy dostarczy e-sprzedawcom Poradnik e-Logistyka przygotowany przez ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej. Zapraszam do lektury - Marcin Klimaszewski, Cloudpack.

Proces realizacji zamówień jest fundamentem sprawnej operacji logistycznej. Rozwiązania operacyjne różnią się w zależności od skali operacji jednakże elementem wspólnym jest zawsze zachowanie właściwych proporcji pomiędzy płynnością operacji, a kosztami jej prowadzenia. Właściwym kierunkiem rozwoju jest w tym wypadku stosowanie zintegrowanych rozwiązań i ciągłe badanie rynku w celu wczesnego uchwycenia zmieniających się trendów rynkowych - mówi Łukasz Popowski, FIEGE.

Trzeba pamiętać, że model realizacji zamówień, który jest optymalny dzisiaj - jutro już najprawdopodobniej będzie znacznie mniej. Wpływ na to może mieć wiele czynników: w firmie pojawi się nowa usługa kurierska, zmieni się magazyn logistyczny, nowy dostawca zapewni detaliście usługę dropshipping, albo po prostu skala biznesu wymusi na nim zmianę systemu WMS na magazynie. Ta dynamika wynika z przywileju działania w najprężniej rozwijającej się obecnie branży, jaką jest e-commerce. Strategiczne znacznie ma wybór rozwiązań IT, które będą ewoluować razem z naszym przedsiębiorstwem i ich procesami, a nie je ograniczać - dodaje Andrzej Rybak, Way2Send.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.