Rosną przychody dyskontów i supermarketów

www.portalspozywczy.pl 3 grudnia 2013 19:12

Rosną przychody dyskontów i supermarketów

Dyskonty w Polsce radzą sobie całkiem nieźle. Przychody ze sprzedaży rosną po kilkanaście procent w skali roku, a firmy zapowiadają dynamiczny rozwój w naszym kraju, z sukcesem odbierając rynek hipermarketom i supermarketom.

Z danych opublikowanych przez "Rzeczpospolitą" w ramach "Listy 2000" wynika, że wśród dyskonterów na pierwszym miejscu (a na czwartym wśród największych przedsiębiorstw w Polsce) pod względem wielkości przychodów w 2012 roku znalazła się firma Jeronimo Martins Polska, do której należy sieć dyskontów Biedronka oraz sieć drogerii Hebe.
Przychody ze sprzedaży Jeronimo Martins Polska w 2012 roku wyniosły 28,9 mld złotych i były wyższe niż rok wcześniej o 14 proc. Zysk netto wyniósł natomiast w zeszłym roku 1,22 mld złotych.

Jeronimo Martins Polska zapowiada, że w 2016 roku przychody sięgną 50 mld złotych. Inwestycje całej grupy mają wynieść ok. 9,2 mld złotych, z czego 70 proc. trafi do Polski. Grupa przez najbliższe dwa lata chce otwierać w naszym kraju ok. 300 sklepów rocznie i sieć sklepów Biedronka może rozrosnąć się do tego czasu do ponad 3.000 sklepów.
Sieć z owadem w kropki w szyldzie już dziś dominuje na polskim rynku handlowym, kontrolując w Polsce ok. 14 proc. sprzedaży. Obecnie działalność Jeronimo Martins w Polsce to ponad 2.250 sklepów Biedronka.

Kolejny dyskont - sieć Lidl Polska, który znalazł się na piątym miejscu wśród sieci handlowych, a na 22 wśród największych firm w Polsce, zwiększył w 2012 roku swoje przychody ze sprzedaży o 13 proc. do 8,5 mld złotych.
Lidl z kolei rozwija się w stałym tempie od lat, co roku uruchamiając kilkadziesiąt nowych sklepów. Koncentruje się przy tym bardziej na jakości nowo otwieranych placówek niż na ich liczbie, dlatego stawia na rozwój organiczny. W tym roku Lidl, z ok. 507 sklepami, powinien mieć 15 proc. udziału w rynku.

Sieć Kaufland Polska Supermarkety - na 10 tym miejscu w zestawieniu sieci, a na 36 miejscu wśród największych spółek w Polsce - osiągnęła w 2012 roku 6,22 mld złotych przychodów ze sprzedaży, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
Sieć Kaufland ma obecnie w Polsce około 170 sklepów. Operator zapowiadał, że chce każdego roku otwierać w naszym kraju 10-15 placówek handlowych.

  • yoyo 2013-12-09 16:24:24

    a ja trzymam na balkonie świnkę, karmię odpadkami i jak mam zamknięte drzwi to nic nie czuć. A na święta zatłukę bydle i będę miał świeże mięsko

  • Marta 2013-12-05 12:46:58

    "Do rudy" Gdyby Społem miało ceny "dobre", na pewno kupowałabym tam. A tak w ogóle to ceny w hipermarketach są za wysokie. Często zaopatruję się hurtem w ubojniach i hurtowniach. Np. Tesco trzyma cenę kapusty włoskiej aż po 1,99zł. a za kg kiszonej 3,99-4,99. Ja od ubieglego roku sama kiszę kapustę .Kupiłam od pana pod blokiem po 1zł. za kg. Ukisiłam i mam na swięta i surówki, sałatki swoją kapustę bez chemii i 4xtaniej.Kiszę po 1 listopada i jest okay. Nie wierzcie w żadne zabobony ,że po tym termionie kapusta się nie udaje. Trzeba tylko odgazować w pierwszej fazie kiszenia. Trzymam ją w domu w bloku w naczyniu kamionkowym hermetycznym (z Bolesławca), to znaczy po ukiszeniu wlewam w rowek wodę i pojemnik jest szczelny , nic nie czuć kapustą. Ziemniaki w Tesco tez drogie i warzywa. W zasadzie po tych cenach to dziekuję ale nie kupię . Szukam gdzie indziej i znajduję z powodzeniem . Nie dam nigdy wiecej jak do 1zł za kg ziemniakow. A w Tesco po 1,49 za kg. Ludzie już sie zorientowali i corazrzadziej kupująa w hipermarketach. Społem mogłoby teraz konkurować z nimi ,ale po co ????

  • rudy 2013-12-04 19:17:39

    jesteście gapy i tyle, było się organizować, wzmacniać rodzimy handel, proponować dobre ceny. a tak to zagraniczne dyskonty robią was jak chcą

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.