Rośnie liczba innowacyjnych produktów skierowanych do dzieci

www.portalspozywczy.pl 8 kwietnia 2016 14:23

Producenci napojów oraz żywności poszukujący sposobów na przyciągnięcie uwagi zarówno dzieci, jak i ich rodziców, powinni potrafić umiejętnie łączyć zabawne cechy produktów z wartościami odżywczymi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy analitycznej Mintel.

Bazując na danych z Globalnej Bazy Nowych Produktów (Global New Products Database – GNPD) firmy Mintel, oświadczenie „przeznaczony dla dzieci” było jednym z pięciu najpopularniejszych oświadczeń stosowanych na opakowaniach nowości spożywczych w Polsce w ostatnim okresie, gdyż pojawiło się ono na 5 proc. takich produktów wprowadzonych na rynek w latach 2013-2015.

Liczba innowacji skierowanych do dzieci rośnie ze względu na ogromny potencjał dostrzegany przez producentów w tym sektorze. Co więcej, polscy rodzice udowodnili, że niechętnie obniżają wydatki na dzieci, nawet w obliczu trudniejszej sytuacji ekonomicznej.

Honorata Jarocka wskazuje też, że pośród interesujących produktów niedawno wprowadzonych na rynek i skierowanych do dzieci wyróżniały się funkcjonalne nektary Hortex Leon w kartonikach 200 ml z wygodną zakrętką (mocne kości, rozwój, odporność) oraz kabanosy drobiowe Tarczyński Gryzzale (100 proc. mięsa drobiowego, bez glutaminianów i sztucznych barwników, obniżona zawartość soli i tłuszczu). - Oba wdrożenia wyróżniają się ciekawą grafiką – dodatkowo oferowane są w wygodnych opakowaniach typu on-the-go, idealnych do konsumpcji poza domem. Zwracającym uwagę produktem są również parówki jogurtowe dla dzieci wprowadzone przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego JBB – wzbogacone jogurtem i dodatkowo bezglutenowe, promowane jako „źródło białka na każdy dzień” – ocenia Honorata Jarocka.

- Ciekawą decyzją było również rozszerzenie asortymentu pod marką Kubuś przez Maspex o nowe ciasteczka Kubuś Co Nieco dostępne w sieci Biedronka: Ciasteczka Maślane w kształcie zwierzątek, Herbatniki Maślane – prostokątne oraz Mleczna Choco – tabliczki zbożowe z czekoladą (8 zbóż, źródło witamin i błonnika), a także owocowe koktajle – dodaje analityk firmy Mintel.

- W kategorii żywności dla małych dzieci, inspirującym rozwiązaniem było wprowadzenie przez Nestlé dwóch owocowo-warzywnych smaków w linii soków Bobo Frut: Dyniek (mieszanka winogron, pomidorów, dyni i marchewek) oraz Pomidorek (mieszanka pomidorów, winogron oraz marchewek). Dzięki takiemu rozwiązaniu, wzbogacony został profil odżywczy soków, a także zbudowano nową wartość dodaną, aby wyróżnić się od konkurencji – mówi również Honorata Jarocka.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane