Rośnie moda na cydr

Autor: Gazeta Wyborcza/PAP 19 września 2016 09:38

Po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na polskie jabłka cydr stał się modny wśród konsumentów. Oprócz dużych graczy do jego produkcji biorą się także zakłady rzemieślnicze - informuje "Gazeta Wyborcza".

Mimo że z roku na rok w naszym kraju pije się coraz więcej cydru, to jego smak dotychczas poznało tylko 20 proc. Polaków, a sprzedaż tego trunku to zaledwie 0,5 proc. rynku piwa w Polsce.

Jednak w ciągu czterech lat sprzedaż może wzrosnąć nawet kilkukrotnie - do 60-80 mln litrów. Inne szacunki mówią, że do 2025 roku rynek cydru będzie wart miliard zł rocznie.

Po wprowadzeniu w 2014 roku przez Rosję embarga na polskie jabłka, jednym ze sposobów na pozbycie się zapasów byłą sprzedaż owoców przetwórniom na cydr.

Cydr podobnie jak piwo coraz chętniej produkowany jest w małych rzemieślniczych zakładach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane