Rośnie popularność produktów bezlaktozowych

Autor: Puls Biznesu 7 czerwca 2017 09:26

Na początku 2017 r. produkty pochodzenia mlecznego były średnio o 7,2 proc. droższe niż rok wcześniej - podaje Puls Biznesu za Nielsen.

W ubiegłym roku sprzedaż produktów nabiałowych, czyli mleka i różnych jego przetworów, w Polsce wyniosła ponad 16,1 mld zł, a więc o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Za poprawę sytuacji odpowiadały największe z kategorii wchodzących w skład koszyka nabiałowego: sery białe i żółte, tłuszcze żółte oraz jogurty. Więcej i drożej w 2016 r. (w porównaniu z 2015 r.) sprzedawały dyskonty, odpowiedzialne za 38 proc. rynku (wartościowo).

Jak podaje Puls Biznesu, zyskują nie tańsze, ale bardziej wyspecjalizowane kategorie. Według Nielsena przeciętna cena produktów bezlaktozowych jest o 10-20 proc. wyższa niż standardowych wyrobów, a ich popularność rośnie. Rynek ten odnotował w 2016 r. trzykrotny wzrost wartościowy.

Więcej w Pulsie Biznesu

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,98

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane