PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Rossmann chce mieć 1600 sklepów do 2018 roku

Autor: PAP 29 maja 2013 18:37

Sieć drogerii Rossmann, licząca obecnie 730 punktów, ma w najbliższych latach rosnąć w tempie 150 sklepów rocznie - poinformował w rozmowie z PAP Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska. Na koniec 2018 roku spółka chce mieć 1600 sklepów i przychody na poziomie ponad 9 mld zł.

"Na koniec 2012 roku sieć Rossmann liczyła 706 sklepów. W tej chwili mamy 730 drogerii. Do końca roku chcemy mieć 850, w przyszłym roku 1000 sklepów" - powiedział PAP prezes Maruszak.


"W kolejnych latach chcemy otwierać po 150 sklepów rocznie, tak by na koniec 2018 roku mieć 1600 sklepów i obroty przekraczające 9 mld zł" - dodał.

Poinformował, że w ubiegłym roku przychody spółki wyniosły ponad 5 mld zł.

"W tym roku chcemy zwiększyć sprzedaż o 12 proc. rdr. Zakładamy wzrost sprzedaży porównywalnej, ale nie tak dynamiczną jak wcześniej, bo zagęszczamy sieć" - powiedział.

Drogerie Rossmann powstają w galeriach handlowych lub przy ważnych ulicach handlowych.

"Nasze sklepy mają różne powierzchnie, ta optymalna to około 300 m kw., ale takich lokali jest ograniczona liczba. Jesteśmy w dużych i małych miastach, w galeriach handlowych, na głównych ulicach miast, na osiedlach mieszkaniowych. Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. W tej chwili ta docieralność wynosi ponad 60 proc." - powiedział Maruszak.

Pytany, jakie może być tempo rozwoju sieci drogerii Rossmann po 2018 roku, odpowiedział: "Liczba naszych sklepów w następnych latach zależeć będzie od tego, jak będzie się rozwijał rynek, na ile silna będzie konkurencja, jak będzie się rozwijać gospodarka".

Rossmann stawia przede wszystkim na rozwój organiczny, ale nie wyklucza przejęć.

"Nie wykluczamy przejęć, ale sieci, które są na rynku niekoniecznie pasują ze względu na mniejszą powierzchnię albo mają lokalizacje blisko naszych. Wartość dodana byłaby w takich przypadkach niewielka" - powiedział prezes Maruszak.

"Jeśli jednak będzie jakaś oferta na rynku, to ją rozpatrzymy. Nie prowadzimy na razie żadnych rozmów" - dodał.

Poinformował, że sieć nie będzie rozwijana poprzez franczyzę.

"Franczyza daje szansę na szybki rozwój, ale nie gwarantuje jakości, skutecznego zarządzania asortymentem, cenami" - powiedział prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.