Rossmann i Biedronka wśród najbardziej cenionych marek w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 2 lutego 2017 15:14

Według Meaningful Brands 2017 najbardziej cenionymi w Polsce markami są Nivea, Google i Rossmann.

Oczekiwania ludzi wobec marek rosną. Już 75 proc. badanych oczekuje, że marki będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości życia, ale tylko 40 proc. uważa, że faktycznie to robią. Ponadto, badanie nadal pokazuje, że dla większość konsumentów nie miałoby znaczenia, jeśli 74 proc. marek zniknęłoby z rynku.

Tegoroczna edycja badania pokazała, że 10 najbardziej znaczących marek dla polskich konsumentów to kolejno: Nivea, Google, Rossmann, Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes Benz i Cisowianka. W ujęciu globalnym w rankingu prowadzą: Google, PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes Benz, Nivea, Microsoft, IKEA i Lego. Globalnie w ciągu ostatnich dziesięciu lat najlepsze wyniki osiągały marki z sektora technologicznego. W tym roku ranking zdominowały największe marki internetowe – spychając takie brandy jak Samsung z wysokiej pozycji w rankingu z 2015 r. W Polsce w pierwszej dziesiątce wysokie pozycje zajmują marki handlowe pokazując, że dla Polaków wciąż ważne są potrzeby funkcjonalne.

Tegoroczna fala Meaningful Brand zestawiła również korzyści oferowane przez marki z jakością contentu, który dostarcza odbiorcom. Treści dostarczane przez marki są tak mało skuteczne, że mają niewielki wpływ na wyniki biznesowe lub życie konsumentów. 

W kategorii żywności standardem są treści dostarczające informacji o produktach, działania promocyjne i konkursy, ale wciąż istnieje zapotrzebowanie na edukację, porady ekspertów czy warsztaty o żywieniu. Podobnie w kategorii farmacji, której rola ewoluuje z poprawy zdrowia czy leczenia schorzeń na utrzymanie dobrego stanu zdrowia i dbanie o siebie, szeroko pojęta edukacja na ten temat może być w tej kategorii wyróżnikiem. Jeśli jednak spojrzymy na kategorię mediów inspiracja i edukacja to już standard, natomiast Polacy oczekują rozwiązań ułatwiających korzystanie z mediów, w tym aplikacji.

Badanie Havas Media Group mierzy jakość korzyści jakie marka wnosi w życie konsumentów oraz odzwierciedlenie tych korzyści w biznesie. W Polsce nową falę badania przeprowadzono na ponad 21 tys. respondentów i 71 markach w 9 kategoriach produktowych. Badanie mierzy 62 korzyści podzielone na trzy kategorie: funkcjonalne, osobiste (emocjonalne) oraz korzyści społeczne.

Ocena marki pod kątem oferowanych korzyści z uwzględnieniem ich ważności w kategorii daje Meaningul Brand Index, czyli wskaźnik tego jak bardzo marka jest ważna w życiu konsumentów. Wyniki badania pokazują, że marki, które są postrzegane jako meaningful, w kategoriach biznesowych osiągają wyniki biznesowe wyższe o 206 proc. w ujęciu 10-letnim. Marki o wysokim indeksie Meaningful również notują nawet dziewięciokrotne wzrosty udziału w portfelu kategorii i zapewniają do 137 proc. lepsze wyniki KPI.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane