Rossmann ma w Polsce 1000 drogerii i 26-proc. udział w rynku

Autor: dlahandlu.pl/pr 30 stycznia 2015 15:22

Rossmann ma w Polsce 1000 drogerii i 26-proc. udział w rynku

Rossmann posiada w Polsce 1000 drogerii (1000. sklep ruszył w Złotych Tarasach w Warszawie), a na jego sklepowych półkach znajduje się ponad 16 tys. produktów. Firma jest liderem rynku chemiczno-kosmetycznego z 26-proc. udziałem. Rok 2014 zakończyła z rekordowymi obrotami w wysokości 6,43 mld zł. W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.

Codziennie zakupy w sklepach sieci robi 600 tys. klientów. W portfolio firmy można znaleźć 800 marek: zagranicznych i polskich. Rossmann posiada również 35 marek własnych.

Centrala i główne centrum dystrybucyjne Rossmanna znajduje się w Łodzi przy ul. św. Teresy. To właśnie w tym mieście, w 1993 roku, założyciel firmy - Dirk Rossmann zdecydował się otworzyć pierwszą w Polsce samoobsługową drogerię.

Po dziesięciu latach działalności pod szyldem Rossmanna funkcjonowało już ponad 100 sklepów. Rok 2006 firma kończyła z 230 sklepami w kraju, by trzy lata później otworzyć drogerię nr 420. Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój Rossmanna. W 2010 roku po raz pierwszy firma otworzyła ponad 100 sklepów w ciągu 12 miesięcy. Kolejną granicę Rossmann przekroczył w 2013, kiedy to w ciągu roku uruchomił ponad 150 nowych placówek, kończąc go z 850. W styczniu 2015 firma osiągnęła liczbę 1000 drogerii w Polsce. W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.

 

 

Poza ekspansją drogerii Rossmann stale rozbudowuje swoją infrastrukturę. W 2012 roku oddał do użytku nowoczesny 12-piętrowy biurowiec na łódzkim Teofilowie. W tym samym czasie swoją działalność rozpoczęło regionalne centrum dystrybucyjne dla północnej Polski w Grudziądzu
o powierzchni 25 tys. m². Magazyn takiej samej wielkości dla południowej części kraju uruchomiono w październiku 2014 roku w Pyskowicach.

Firma zatrudnia ponad 14 tys. pracowników. Aby usprawnić zarządzanie tak dużą liczbą osób, w 2014 roku został wprowadzony system Comarch ECM.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • z branży 2015-03-17 01:27:28

    To ,że drożej niż w Niemczech to już wiadomo. Ale najśmieszniejsze jest to,że nawet w Polsce wśród konkurencji nie wypadają najlepiej. Ceny mją dobre okresowo na reklamowane produkty , a na reszcie się dorabiają. Ale taki marketing klient przychodzi po reklamowany tani produkt , a wychodzi w 3 innymi w "normanej"cenie.

  • no-logo 2015-02-05 11:38:14

    niemieckie marki wspierane przez niemiecką dystrybucję koszą polskie portfele.

    np. żel dove w kauflandzie w niemczech kosztuje w promocji 0.99 E, czyli nawet nie 4,50 zł. W Polsce, w sklepach typu Makro, Real, Rossman, Kufland nie schodzi z 8 zł.

    A my jak głupi cieszymy się z tego, że mamy "zachodnie" marki.

    Żal mi nas jako narodu.

  • bubu 2015-01-30 23:35:13

    Dokładnie jak napisał przedmówca, z czego tu się cieszyć jak parchy wypompowują pieniądze z Polszy

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.