PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Rozmieszczenie elementów graficznych w e-sklepie wpływa na decyzje zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2015 13:07

Z badania Analyzeo wynika, że ogromną większość (83,2%) klientów polskich e-sklepów stanowią klienci nowi. Tylko 16,8% decyduje się robić zakupy w tym samym miejscu więcej niż jeden raz.

86,9% przedstawicieli branży e-commerce korzysta z analizy danych. Liderem jest Google Analytics, które wybiera aż 82,2% respondentów. Drugie miejsce zajęło inne narzędzie tego samego koncernu –Webmasters Tools (42,1%). Spośród płatnych narzędzi najwyżej uplasowało się SALESmanago (8,4%). Bezpłatne rozwiązania cieszą się poważnym zainteresowaniem wśród właścicieli mikro-, małych i średnich firm. Co trzeci z nich (36,4%) deklaruje, że nie zamierza przeznaczać na optymalizację swojego e- sklepu ani złotówki. Połowa (49,5%) jest gotowa wydać na ten cel nie więcej niż 500 zł miesięcznie. Kwotę powyżej 2000 zł miesięcznie poświęci już tylko 4,7%.

Według badania blisko połowa e-przedsiębiorców (48,6%) zawsze wprowadza tylko kosmetyczne poprawki takie jak np. zmiana miejsca kategorii. Tymczasem 41,1% decyduje się na dużą zmianę layoutu rzadziej niż raz na rok. Wśród najczęstszych powodów zmian badani wymieniają zmianę trendów wizualnych (48,6%), analizę zachowań użytkowników (36,4%) oraz niezadowalające statystyki (29,9%). Negatywne komentarze były impulsem do zmiany dla jedynie 12,1%.

Spośród osób, które zdecydowały się na zmianę layoutu, połowa (50,7%) zanotowała wyższe obroty. Co czwarta (23,2%) zauważyła spadek liczby porzuconych koszyków, a co trzecia (31,9%) – wzrost liczby powracających klientów. Ani jedna osoba nie zanotowała spadku sprzedaży.

Zdaniem respondentów warto rozmieszczać elementy na stronie w raczej tradycyjny sposób. Logo firmy powinno się więc znaleźć w lewym górnym rogu, a koszyk – w prawym. Aż 86% twierdzi, że może to mieć wpływ na decyzje zakupowe. Taki pogląd wynika zapewne z faktu, że jeżeli użytkownik będzie błądził po stronie, szukając przycisku lub zakładki, raczej opuści nasz sklep i wybierze ofertę konkurencji. Mała intuicyjność to zresztą czynnik, który według badanych najczęściej wpływa na kliknięcie w krzyżyk wyjścia. Opcję tę zaznaczyło 39,2% z nich. Inny aspekt, który działa na użytkownika jak czerwona płachta to reklamy typu pop- up (22,4%).

W opinii respondentów na porzucanie koszyków w największej mierze wpływają czasochłonność tego procesu (29,9%) oraz jego skomplikowanie (25,2%). - Często decyzją o zakupie produktu nie jest już cena, a sam fakt czy potrafimy samodzielnie przejść przez proces zakupowy sklepu - powiedział Michał Strzelczyk”, Chief Technology Officer Analyzeo.

  • artmetic ekonsulting 2015-09-15 00:57:11

    Rozwiązania e-commerce, szablony stron, systemy CMS i witryny www:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.