Rozwój turystyki kulinarnej jest dużą szansą dla Polski

www.portalspozywczy.pl 9 stycznia 2017 14:05

–Turystyka kulinarna jest obecnie wiodącym trendem. Coraz więcej osób spędza czas aktywnie. Zamiast siedzieć na plaży czy w hotelu nad basenem, sącząc drinki, jadą, by coś zobaczyć. Poszukują ciekawych rzeczy i smaków. Tacy turyści potrzebują tego, co jest regionalne i lokalne – mówi Ryszard Skotniczny, właściciel czterogwiazdkowego Dworu Kombornia Hotel&SPA k. Krosna w Beskidzie Niskim, założyciel fundacji Slow Beskid.

O perspektywach rozwoju turystyki kulinarnej będziemy rozmawiać podczas jednego z paneli dyskusyjnych na Food Show 2017. Food Show 2017 to odbywająca się w dniach 16-18 marca w Katowicach wielka impreza kulinarno-gastronomiczna, na którą zaprasza Grupa PTWP - wydawca m.in. serwisów portalspozywczy.pl, dlahandlu oraz magazynu "Rynek Spożywczy". ZOBACZ WIĘCEJ NA FOODSHOW.PL!

Rozwój turystyki kulinarnej jest dużą szansą dla Polski. Aby z niej skorzystać, należy być przede wszystkim autentycznym, dumnym z dziedzictwa swojego regionu i to w nim szukać inspiracji. – Jeśli chcemy, by nasze Karpaty dążyły w kierunku Alp, to musimy chwalić się tym, co mamy, zamiast udawać innych, niż jesteśmy naprawdę. Jeśli mamy oscypka, to podawajmy oscypka, jeśli mamy sery kozie, to podawajmy sery kozie. Trzeba się z tym mentalnie przebić – przekonuje właściciel czterogwiazdkowego Dworu Kombornia Hotel&SPA k. Krosna w Beskidzie Niskim, który z oferty własnej restauracji wycofał soki pomarańczowe i wprowadził soki tłoczone z jabłek od miejscowego producenta.

Jego zdaniem turystyka kulinarna to aktywność turystów poziomu średniego i wyższego, którzy zaspokoili podstawowe potrzeby wypoczynku. Dla nich kulinaria stanowią niezwykle istotny czynnik: – Coraz więcej gości szuka czegoś innego, specjalnego. Nie po to przyjechali, żeby zjeść najlepsze kotleciki jagnięce z zielonym groszkiem, napić się znanej na całym świecie marki piwa czy zjeść zupę Minestrone. To mają na całym świecie – tłumaczy właściciel Dworu Kombornia.

Jak mówi, w Polsce mamy wiele krajowych, regionalnych produktów bardzo dobrej jakości i to je należałoby promować: – Mamy pyszne polskie sery dojrzewające. Zamiast produkować sery włoskie albo holenderskie, stawiajmy na nasze wyroby.

Portalspozywczy.pl

Czytaj: Turystyka kulinarna jednym z tematów Food Show 2017

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane