Rusza e-rezerwacja win w Lidlu. Ściągnie najatrakcyjniejszych klientów do sklepów

Autor: dlahandlu.pl 27 października 2017 17:23

Rusza e-rezerwacja win w Lidlu. Ściągnie najatrakcyjniejszych klientów do sklepów Fot. PTWP

3 listopada Lidl Polska uruchamia platformę do rezerwowania win on-line: winnicalidla.pl. Asortyment obejmie 82 pozycje wybrane przez somelierów i będzie rozwijany. Klient, który zarejestruje się na platformie, będzie mógł wybrać sklep, w którym odbierze zamówione wino, płacąc w kasie. Dzięki temu najbardziej atrakcyjna grupa klientów, dysponująca wyższymi dochodami zarejestruje swoje dane i przy okazji odbioru wina zrobi dodatkowe zakupy w sklepach sieci.

Daje to Lidlowi ogromne możliwości na zlojalizowanie klientów przez wysyłanie spersonalizowanych wiadomości, przyznawanie rabatów, proponowanie zakupów określonych produktów spożywczych, które pasują do wina. Dane o tych klientach mogą stać się nowym kołem zamachowym rozwoju Lidla w Polsce.

Póki co Polacy w porównaniu z konsumentami z innych krajów piją mało wina, ale ta kategoria rośnie o 5-6 proc. rocznie i ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. W 2010 r. Polacy wypili 87 mln litrów, a w zeszłym roku – 107 mln litrów wina. W przeliczeniu na głowę było to: w 2013  mniej niż 3 litry wina rocznie, a w 2016 już 5,5 litra. W Czechach spożycie wina to 21 litrów wina na mieszkańca, w Niemczech – 28, we Włoszech – 44, a we Francji ok. 50 litrów rocznie.

Na wino przeznaczamy jedynie 7 proc. naszych wydatków na alkohol, bo kupujemy wina tanie – przeciętny Polak wybiera wino czerwone półwytrawne w cenie ok. 18 zł za butelkę. Największym sprzedawcą tej kategorii są sklepy dyskontowe. – Biedronka i Lidl. Mając szerszą ofertę win (82 indeksy) Lidl będzie w stanie znacznie podbić wartość koszyka zakupowego.

Lidl poinformował, że w Polsce 20 proc. konsumentów kupuje wina co najmniej raz w miesiącu, a 10 proc. z nich robi zakupy w Lidlu. Kupujący wina to konsumenci o znacznie wyższym dochodzie oraz wykształceniu. To do nich stworzono platformę winnicalidla.pl.

Jak informował na konferencji prezes Maksymilian Braniecki różne są potrzeby zakupowe klientów np. Legnicy czy Warszawie. Utrzymywanie całego asortymentu we wszystkich lokalizacjach byłoby niemożliwe, stąd pomysł aby w sklepach stacjonarnych były dostępne tylko hity sprzedażowe, a szersza oferta po zamówieniu na e-platformie.

Na platformie rezerwacyjnej będzie prowadzony też blog z rekomendacjami win na specjalne okazje czy do określonych potraw. Podpowiedziom klientów ma też służyć system oceny sommelierów przygotowany przez Michała Jancik – Mistrza Polski Sommelierów z 2000 roku, wykładowcę sensoryki na kierunku Enologia, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz sommelier współpracującym z Lidl Polska od 2009 roku oraz Richarda Bampfielda –  Master of Wine The Institute of Masters of Wine, przewodniczącego komisji międzynarodowego konkursu winiarskiego International Wine Challenge oraz niezależnego testera wina..


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,47

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane