Rynek artykułów sportowych w Polsce systematycznie rośnie

www.portalspozywczy.pl 14 października 2014 11:20

Dzieje się tak przede wszystkim dzięki modzie na aktywne spędzanie wolnego czasu i prowadzenie zdrowego trybu życia - wynika z analizy PMR.

Według szacunków PMR zawartych w najnowszym raporcie pt. "Rynek artykułów sportowych w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2016", rynek artykułów sportowych wzrośnie o 5,2 proc. w 2014, do czego przyczyni się efekt niskiej bazy z 2013 r., ale i zwiększona sprzedaż artykułów biegowych oraz rowerów, dla których 2014 rok może być rekordowym pod względem sprzedaży. W kolejnych latach dynamika powinna utrzymywać się na poziomie 4-5 proc.

Sprzedaż najszybciej rośnie w internecie - od stycznia do lipca 2014 Allegro zanotowało 17 proc. wzrost łącznej sprzedaży kategorii Sport i Turystyka oraz Obuwie Sportowe. Drugim najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży są markety sportowe z liderem rynku, firmą Decathlon.

- Rozwijająca się lokalnie infrastruktura sportowa, odbywające się w kraju wielkie imprezy sportowe (np. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012) oraz większa dostępność odzieży i sprzętu w różnych zakresach cenowych (np. w dyskontach) sprawia, że rosnąca liczba Polaków uprawia sport oraz ponosi wydatki na zakup różnego rodzaju artykułów sportowych. Bogacenie się społeczeństwa powoduje ponadto, że konsumenci poszukują bardziej technicznej odzieży, uszytej ze specjalnych materiałów, odpowiedniej do dyscypliny sportu, jaką uprawiają - komentuje Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu w firmie PMR.

Większości Polaków nadal nie stać jednak na wydawanie dużych kwot na odzież czy sprzęt sportowy, więc najszybciej rośnie popularność stosunkowo tanich sportów, takich jak bieganie czy jazda na rowerze, które w dodatku można uprawiać przez większą część roku.

W ostatnich latach nastąpił w Polsce swoisty boom na bieganie. Według przedstawicieli branży rynek artykułów biegowych rośnie o ok. 30 proc. rocznie. Inną kategorią rosnącą w tempie dwucyfrowym są rowery, dla których 2014 rok może okazać się rekordowy pod względem sprzedaży.

Polacy chcieliby wydawać więcej pieniędzy na dobra i usługi związane z aktywnością sportową, ale powstrzymują ich względy finansowe. Jednak istnienie tej stłumionej potrzeby jest dobrym znakiem na przyszłość - wartość rynku wzrośnie wraz ze wzrostem budżetów domowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane