PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Rynek e-commerce w Polsce w fazie dynamicznego wzrostu

Autor: SOFORT AG 26 marca 2015 22:30

Nic nie wskazuje, aby rynki najbardziej rozwinięte były bliskie poziomu nasycenia. Dynamika rozwoju polskiego e-commerce jest znaczna, gdyż przekracza 20%2, lecz w takich krajach jak Niemcy czy Wielka Brytania wskaźnik ten pozostaje od lat na prawie równie wysokim poziomie kilkunastu procent. Dlatego też można zakładać, że najbliższe lata będą stały nadal pod znakiem gwałtownego rozwoju handlu elektronicznego, gdyż końca jeszcze nie widać, nawet w krajach najbardziej rozwiniętych.

Do europejskich liderów w e-handlu należą: Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Są to rynki kilkunastokrotnie większe od polskiego (europejski lider, rynek e-commerce Wielkiej Brytanii jest wart ok. 40 mld £). Polska również wypada mniej korzystnie, jeśli spojrzeć na inne wskaźniki. Z pewnością pozytywne jest, że już co drugi Polak robi zakupy przez Internet, choć wartość tych zakupów jest stosunkowo jeszcze niska. Liderami pod tym względem są Szwecja, Wielka Brytania i USA (odpowiednio 67%, 71% i 55% populacji korzysta z e-handlu). Jeśli w Wielkiej Brytanii konsumenci rocznie średnio wydają ponad 1000 £ na zakupy w sieci (w USA i Niemczech jest to ok. 1100 £ i 950 £), to Polska pozostaje pod tym względem daleko w tyle (szacowana wartość to niecałe 200 £).1

Polski rynek e-commerce dynamicznie rozwija się w skali makro, poprzez coraz większą penetrację łączy internetowych w społeczeństwie (choć należy pamiętać, że tylko 77% polskich rodzin ma dostęp do Internetu), zwiększanie zaufania do e-zakupów, a także dalszy rozwój mobile oraz inwestycje sklepów tradycyjnych w platformy e-commercowe, oraz oczywiście powstawanie nowych sklepów stricte on-line’owych. Z takim tłem warto spojrzeć, które konkretne kategorie produktów stanowią główne koła zamachowe polskiego e-handlu.

Zgodnie z danymi SW PANEL3 najczęściej do e-koszyka wkładane są: buty i odzież (43,2% internautów); sprzęt elektroniczny (33,2%); prasa i książki (31,3%); kosmetyki (29%); sprzęt RTV i AGD (22,1%).

Warto też zwrócić uwagę na prezentację zestawienia pokazującego dynamikę kategorii, które w ostatnich pięciu latach zyskały najbardziej. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zdecydowanym liderem są perfumy i kosmetyki, których wartość sprzedaży w tym okresie wzrosła aż o 460%. Żadna inna kategoria nie może pochwalić się choćby zbliżonym wynikiem. Zdecydowanie wolniej, ale również imponujące zmiany można zaobserwować w przypadku produktów dla dzieci i zabawek – 233%, czy sklepów wielobranżowych – 213%. Kategorie będące liderami także rozwijały się w ogromnym tempie: odzież (81%), AGD, RTV i elektronika (75%). Dane te pokazują jak coraz chętniej w Internecie kupowane są takie, być może mniej oczywiste, kategorie produktów jak: bilety (55%) czy leki i suplementy (56%).


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.