PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Rynek internetowy rośnie dzięki nowym sprzedawcom

Autor: Rzeczpospolita 10 czerwca 2016 12:09

Według urzędowych rejestrów e-handlem zajmuje się w Polsce już ponad 43,4 tys. przedsiębiorstw. W ostatnich latach ich liczba rośnie o 1–2 tys. rocznie – informuje „Rzeczpospolita”. Rynek internetowy rośnie nie tylko dzięki coraz większym zakupom osób, które już przekonały się do tego kanału sprzedaży, ale też dzięki nowym firmom.

Z danych zebranych dla „Rzeczpospolitej" przez wywiadownię gospodarczą Bisnode Polska wynika, że tylko w 2015 r. powstało ponad 8,5 tys. firm, które chcą się zajmować e-handlem. W tym czasie wyrejestrowano ich 6,7 tys., ale saldo jest dodatnie. W ostatnich latach rocznie przybywa netto nawet ponad 4 tys. takich przedsiębiorstw. W sumie jest ich już ponad 43,4 tys., choć wiele jest uśpionych.

Tomasz Starzyk z Bisnode Polska mówi, że aktywnie na polskim rynku działa dzisiaj ok. 20 tys. sklepów internetowych, w porównaniu z rokiem 2014 stanowi to wzrost o ponad 11 proc. I dodaje, że w ostatnich dwóch latach średnio liczba aktywnie działających sklepów wzrastała o 10 proc.

Liczba aktywnie działających internetowych sprzedawców rośnie bardzo szybko, jeszcze w 2006 r. taką działalnością zajmowało się ledwie 2,8 tys. przedsiębiorców. Zatem ledwie przez dekadę powstał ogromny nowy rynek, który jeśli chodzi o wartość zakupów w tym roku będzie wart nawet ponad 40 mld zł.

Czytaj więcej w „Rzeczpospolitej”

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,89

  • Śr

    2,50

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.