Rynek pizzy mrożonej wart 350 mln zł

www.portalspozywczy.pl 15 lutego 2017 14:45

- Wartość rynku detalicznego pizzy mrożonej za rok 2016 jest szacowana na ponad 350 mln zł. Co ważne, segment ten charakteryzuje się najwyższą dynamiką wzrostu spośród wszystkich kategorii mrożonych. Rynek pizzy w ubiegłym roku wzrósł niemal 20%. To najlepsze świadectwo tego, w jak doskonałej kondycji jest ta kategoria - mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex.

Pizza mrożona to trzeci co do wielkości segment szeroko pojętego rynku produktów mrożonych. Wyprzedzają ją jedynie lody oraz mrożone warzywa i owoce. Świadczy to o stale rosnącej popularności gotowej pizzy mrożonej.

- Rynek pizzy rośnie w tempie 20% rocznie, co pozwala wnioskować, iż ta kategoria cieszy się uznaniem wśród konsumentów. Model konsumpcji, jak też zakupów, nieustannie się zmienia. Rosnące tempo życia powoduje, że kategorie, które pozwalają przygotować szybki, ciepły posiłek zyskują na znaczeniu. W szczególności dotyczy to ludzi młodych, dla których pizza to jedna ze stałych pozycji w ich menu – tłumaczy rozwój rynku pizzy mrożonej Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex.

Jego zdaniem, po pizzę najczęściej sięgają osoby, którym często brakuje czasu na gotowanie. To one najchętniej decydują się na zakup gotowego produktu, jakim jest pizza mrożona lub zamawiają pizzę z pizzerii, ewentualnie wychodzą zjeść do lokalu. Czy zatem pizza mrożona może stać się konkurencją dla restauracji serwujących pizzę na miejscu lub z dostawą do domu?

- Na rynku potrzeb konsumenckich jest dużo miejsca zarówno dla pizzerii, jak też dla pizzy mrożonej. Pośrednio, to rzeczywiście kategorie substytucyjne, w praktyce jednakże zaspokajane są różne potrzeby. Fakt, iż półprodukty jak też żywność gotowa jest coraz lepszej jakości, nie oznacza, że skłonność do spędzania czasu i jedzenia poza domem będzie spadać. Pamiętajmy też o tym, że za pizzę z pizzerii zapłacimy więcej niż 6-7 zł, a tyle właśnie wydamy za dobrej marki pizzę mrożoną. Badania konsumenckie wskazują również, że konsumenci lubią posiadać w domu produkt „na zapas”, to daje pewność, że niezależenie od pory dnia czy nocy, nie zostaną bez szansy na smaczny, ciepły posiłek – ocenia Maciej Włodarczyk.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane