Rynek pracownika największym wyzwaniem dla sieci handlowych

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2017 10:05

Rynek pracownika największym wyzwaniem dla sieci handlowych Fot. Shutterstock.com

Rynek pracownika to zjawisko, z którym sieci handlowe w Polsce nie musiały się jeszcze mierzyć. Brak rąk do pracy uniemożliwia prowadzenie działalności, a bycie atrakcyjnym pracodawcą podnosi koszty.

Pracownicy Lidl Polska kontynuują dzielenie się wrażeniami odnośnie pracy w sieci. Opowiadają o swoim rozwoju, atmosferze w pracy, jak również o benefitach i wynagrodzeniu.Kampania będzie obecna na portalach internetowych, w serwisach społecznościowych, na billboardach sklepowych i citilightach w większych miastach Polski oraz w prasie.

Przypomnijmy: Pod koniec sierpnia Biedronka ruszyła z kampanią wsperującą rekrutację. Jej celem było przekazanie informacji o warunkach zatrudnienia w firmie oraz zachęcenie potencjalnych pracowników do składania aplikacji. Biedronka podkreślała w kampanii, że oferuje pracownikom nawet 3 tys. zł wynagrodzenia.

Według ekspertyz rynkowych, aż 60 proc. dużych i średnich firm ma problemy ze znalezieniem pracowników. Silna koniunktura gospodarcza w Polsce coraz wyraźniej odbija się na rynku pracy. Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że coraz więcej firm nie jest w stanie zrekrutować odpowiednio wykwalifikowanych pracowników - czytamy w raporcie nternational Business Report firmy Grand Thornton.

Z kolei z danych zawartych w ósmej edycji „Barometru Rynku Pracy” Work Service wynika, że  39,3% firm będzie w najbliższych czasie rekrutować ludzi w celu zwiększenia albo utrzymania zatrudnienia. Największe plany w tym zakresie mają firmy duże, wśród których odsetek wynosi 67%. Jeśli popatrzymy na branże to przoduje sektor handlowy z wynikiem 46,5% i usługowy (43,6%).

Także sieci handlowe potwierdzają, że znalezienie pracownika staje się dla nich poważnym wyzwaniem. Dino Polska w swoim raporcie za I półrocze tego roku, wymienia wymagającą sytuację na rynku pracy jako jeden z czynników ryzyka, mogący mieć wpływ na dalszą działalność sieci.

- Malejący poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Grupę Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników – informuje sieć w raporcie. Ponadto, wyżej wymienione czynniki mogą skutkować rosnącą presją na wzrost kosztów wynagrodzeń.

 –  Spodziewamy się, że w najbliższym czasie wynagrodzenia będą rosły szybciej niż inflacja. Dla pracodawców rynek pracy będzie wyzwaniem – ocenia Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

- Wyzwaniem na najbliższe lata dla pracodawców będzie podniesienie produktywności. My opatrzymy spokojnie w przyszłość, bo zainwestowaliśmy w technologie podwyższania produktywności i widzimy u nas dalszy potencjał. Jednak ci, którzy w tym zakresie już dotarli do granicy, mogą mieć problemy – dodał.

Produktywność na jednego pracownika w firmie Emperia wzrosła o 6 proc., z 30,4 tys. zł w czerwcu 2016 roku do 32,4 tys. zł w czerwcu 2017 roku.

W pierwszym półroczu 2017 roku koszty osobowe w sklepach wzrosły o 5 proc. rok do roku, podczas gdy płaca minimalna wzrosła o 8 proc.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Dobra_rada 2017-10-03 08:31:35

    Zamiast drogich kampanii przeznaczcie te pieniadze na godne pensje dla pracownikow

  • Maria 2017-10-03 03:18:14

    Rynek pracownika i rynek pracownika, tylko nic z tego gadania nie wynika. Ciągły płacz, jak trudno jelenia znaleźć do harówki. Płaćcie tyle, by po uregulowaniu miesięcznych należności, można było normalnie żyć, człowiek nie obawiał się na przykład niespodziewanej wizyty u dentysty ,czy konieczności zakupu leków w razie choroby.

    By konieczność wezwania fachowca do zepsutej pralki nie musiała kończyć się debetem na koncie. Kampanie w telewizji reklamujące wspaniałość pracodawcy ,to już po prostu mega żenada. Zamiast telewizji, to dajcie ludziom zarobić...

  • Klient 2017-10-02 10:35:42

    Ostatnio w jednej biedronce wisiała kartka że szukają kogoś do pracy tylko na weekendy, teraz kartka że szukają do wykładania towaru na umowę zlecenie. Gdyby traktowali z szacunkiem pracowników i godnie płacili nikt by nie odchodził

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.