Rynek reklamy: You Tube skuteczniejszy od telewizji?

Autor: dlahandlu.pl 21 kwietnia 2016 11:31

Google deklaruje, że zwrot z inwestycji (ROI) w kampanie YouTube jest wyższy niż w przypadku reklamy telewizyjnej, jeśli uwzględnione zostaną aktualne wydatki na reklamę.

Według wyników metaanalizy 56 historii sukcesu w ośmiu krajach reklama w serwisie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna w prawie 80% przypadków. Badanie przeprowadzono we współpracy z m.in.: BrandScience, Data2Decisions, GfK, Kantar Worldpanel, MarketingScan i MarketShare, i wykorzystano szereg metod umożliwiających powiązanie obecności w mediach ze sprzedażą offline.

Oto przykłady:

Latem 2015 r. brytyjski oddział koncernu Mars zrealizował kampanię promocyjną batonów Snickers. Kampania obejmowała wideo w telewizji i online. Jej celem było sprawdzenie, czy plan mediowy uwzględniający różne kanały i urządzenia został zoptymalizowany pod kątem maksymalnego wzrostu sprzedaży w sklepach. Wyniki pokazały, że w porównaniu do reklamy telewizyjnej na każdego funta wydanego na dotarcie do klienta reklama YouTube przyniosła ponad dwa razy większy zwrot z inwestycji.

Francuska kampania reklamowa deserów Danette marki Danone na YouTube przyniosła nawet trzykrotnie wyższy zwrot z inwestycji każdego euro niż w telewizji, a do tego 7% sprzedaży przypisuje się działalności wideo online. Odnotowano, że YouTube szczególnie przyczynił się do zwiększenia sprzedaży wersji „light” deseru Danette – 66% sprzedaży to wynik działalności w tym właśnie kanale.

Marc Zander, dyrektor ds. mediów na Wielką Brytanię i resztę świata w Mars Chocolate, powiedział: - Ten test jasno pokazuje, jak ważną funkcję YouTube pełni jako kanał komunikacyjny w całościowym ujęciu naszej strategii marketingowej. Niewątpliwie odegra, razem z telewizją, ważną rolę w naszych bieżących planach marketingowych.

Marie Mathieu, zajmująca się planowaniem procesu marketingowego oraz zarządzaniem marką Danon w firmie Mediacom, dodała: - To badanie dodatkowo potwierdza słuszność naszej globalnej strategii optymalizacji przekazów wideo, które stanowią uzupełnienie przekazu telewizyjnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.