Rynek superfoods wzrósł o 202 proc.

Autor: dlahandlu.pl 5 maja 2016 19:14

Jak wynika z Globalnej Bazy Nowych Produktów Mintel (Mintel GNPD), w latach 2011–2015 nastąpił fenomenalny (202-procentowy) wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów w kategorii żywności i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”.

W samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).

Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.

Ponadto z badania wynika, że fenomen „superfoods” wykracza poza żywność i napoje. W latach 2011–2015 43 proc. produktów wypuszczonych na rynek z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain” zaliczało się do kategorii żywności, a 11 proc. do kategorii napojów, ale aż trzy na 10 (30 proc.) należało do kategorii kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych, 12 proc. do kategorii zdrowia i higieny, a 4 proc. do kategorii produktów dla zwierząt domowych.

Do wzrostu liczby produktów zawierających dawne odmiany zbóż/„supergrains”, przyczynił się głównie trend na rzecz diety bez pszenicy. Takie nazwy jak quinoa (komosa ryżowa) i gryka zadomowiły się w ostatnich latach w wielu rodzinach, ale największy wzrost spożycia obserwujemy w przypadku nasion chia. W latach 2014–2015 odsetek wprowadzonych produktów żywnościowych i napojów zawierających chia zwiększył się o 70 proc. Z kolei odsetek wprowadzanych artykułów żywnościowych i napojów zawierających teff (miłka abisyńska) wzrósł o 31 proc. Jednocześnie procent produktów spożywczych zawierających komosę ryżową wzrósł o 27 proc.

W ciągu ubiegłych dwóch lat odsetek wprowadzonych na rynek produktów spożywczych zawierających zielony groch łuskany wzrósł o 126 proc.; w przypadku produktów spożywczych zawierających czerwoną soczewicę był to wzrost o 62 proc., natomiast odsetek wprowadzanych na rynek produktów żywnościowych i napojów zawierających żółty groch łuskany wzrósł o 21 proc.

W ciągu ubiegłych dwóch lat odsetek wprowadzonych na rynek produktów spożywczych zawierających nasiona chia wzrósł o 70 proc.; w przypadku produktów żywnościowych i napojów zawierających nasiona dyni zanotowano wzrost o 27 proc.; z kolei odsetek wprowadzonych na rynek produktów spożywczych zawierających nasiona słonecznika wzrósł o 22 proc.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.