Rynek żywności dla dzieci rośnie szybciej niż cały rynek spożywczy

Autor: Rzeczpospolita 24 maja 2017 09:20

Tylko podstawowe kategorie produktów dla dzieci, jak odzież, zabawki, higiena, to niemal 10 mld zł. Rynek żywności dla dzieci wart jest 1 mld zł rocznie - pisze "Rzeczpospolita".

Rynek produktów dla dzieci rozwija się niezależnie od zawirowań koniunktury. Według firmy doradczej PMR po dwóch latach niższej dynamiki w 2014 r. rynek ten wzrósł o 3,2 proc. – W kolejnych latach powinien zwiększać się w tempie 4–5 proc. rocznie. Na sytuację rynkową w Polsce będzie pozytywnie wpływać ożywienie gospodarcze i wzrost wydatków konsumenckich – podaje PMR w raporcie.

Nie można zapominać o dodatkowym impulsie w postaci programu 500+, z tytułu którego na rynek trafiać będzie ponad 20 mld zł rocznie. – Z drugiej jednak strony rozwój rynku będzie hamowany niską liczbą urodzeń dzieci, których – według prognoz GUS – będzie przybywać coraz mniej – podaje PMR.

Detaliści obserwują systematyczne zwyżki sprzedaży, a co za tym idzie – ożywienie dostrzegają też producenci. Zdaniem analityków PMR, rynek żywności dla dzieci rośnie nawet szybciej niż cały rynek spożywczy. 

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane