Rywalizacja na rynku poznańskich centrów handlowych

Property News 15 marca 2017 22:21

Otwarcie Posnanii zmieniło oblicze poznańskiego rynku powierzchni handlowej. Jak tłumaczy w rozmowie z Propertynews.pl Anna Staniszewska, dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real Estate, Europa Środkowo-Wschodnia, ciężkie czasy czekają centra, które nie osiągną dominującej pozycji w aglomeracji.

- Jeszcze przed otwarciem Posnanii rynek handlowy w aglomeracji poznańskiej zajmował drugie miejsce w Polsce pod względem wskaźnika nasycenia powierzchnią centrów handlowych (767 mkw./1 tys. mieszkańców). Już wtedy, z uwagi na wysoką konkurencję między obiektami, można było mówić o rynku najemcy w tym mieście. W związku z rywalizacją między centrami handlowymi, ale również ze względu na coraz bardziej wymagających klientów, znaczną część istniejących zasobów poddano remodellingowi i repozycjonowaniu - tłumaczy Staniszewska.

Jak dodaje, obecnie, po oddaniu do użytku Posnani, aglomeracja poznańska zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 888 mkw./1 tys. mieszkańców. - Ta długo oczekiwana inwestycja oznacza dla niektórych właścicieli i zarządców nieruchomości czarne chmury. Trudno jest mierzyć się z tak nowoczesnym gigantem o tak silnym zestawie najemców. Pierwsze tygodnie funkcjonowania tego obiektu, który osiągnął milion odwiedzających w 3 tygodnie, z pewnością można określić jako sukces -komentuje.

- Jako że dochód rozporządzalny na osobę nie rośnie wprost proporcjonalnie do tempa przyrostu powierzchni handlowej, automatycznie będzie on dystrybuowany na większą liczbę centrów handlowych, a tym samym udział w "torcie" niektórych obiektów będzie mniejszy. Nie powinien więc nikogo dziwić spadek odwiedzalności w Galerii Malta, która znajduje się nieopodal Posnanii. O skali oddziaływania nowego projektu świadczy również decyzja firmy Inditex, która przeniosła swoje sklepy tj. Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius i Oysho z Galerii Malta do Posnani. Nie będzie to jednak jedyne centrum które odczuje skutki pojawienia się na rynku nowego gracza. Niewykluczone, że efekty zauważalne będą również w Poznań City Center, czy nawet w Starym Browarze - wylicza Staniszewska.

Zdaniem ekspertki, realizacja ogromnych inwestycji wyczerpuje możliwość budowy kolejnych projektów o tak dużej skali w Poznaniu i Wrocławiu. Rynki handlowe w tych miastach można określić jako dojrzałe.

Propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane