Rząd zajmie się projektem ustawy o Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Autor: PAP 3 kwietnia 2017 14:09

Poprawę koordynacji promocji gospodarczej za granicą przewiduje projekt ustawy o wykonywaniu zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), którym we wtorek zajmie się rząd.

Autorem projektu jest Ministerstwo Rozwoju. Resort podkreśla, że zadania PAIH wpisują się w cele Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Do projektu resort rozwoju wprowadził kilka autopoprawek m.in. doprecyzowującą zasady finansowania i funkcjonowania zagranicznych biur handlowych PAIH oraz dotyczącą pracy i odpraw dla członków służby zagranicznej, zatrudnionych w likwidowanych Wydziałach Promocji Handlu i Inwestycji.

Zgodnie z projektem ustawy do działań promocji polskiej gospodarki realizowanych przez PAIH wliczono promocję eksportu polskich firm, zwłaszcza małych i średnich, promocję polskich branż, wspieranie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych i inwestycji polskich za granicą, wspieranie inwestycji polskich na terenie kraju.

Oprócz tego Agencja ma dostarczać przedsiębiorcom informacje ekonomiczno-handlowe na temat rynków zagranicznych oraz inwestorom zagranicznym informacje na temat warunków i uregulowań prawnych prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

PAIH ma prowadzić też portal informacyjny, organizować imprezy informacyjne oraz promocyjne w kraju i poza nim. Ponadto, będzie zajmować się działalnością wydawniczą.

Agencja będzie działać w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, co ma zapewnić koordynację działań z pozostałymi instytucjami rozwojowymi podległymi Ministrowi Rozwoju i Finansów.

W miejsce WPHI powstanie sieć nowych zagranicznych biur handlowych, podległych Agencji. Zgodnie z projektem, WPHI mają zostać zlikwidowane w ciągu trzech lat od dnia, w którym ustawa wejdzie w życie.

Zagraniczne biura handlowe już powstają. Według uzasadnienia projektu w pierwszej kolejności otwierane są tam, gdzie WPHI nie funkcjonują.

Biura handlowe Agencji otrzymają także nowe zadania, takie jak: organizacja zagranicznych misji gospodarczych sprofilowanych pod kątem konkretnych branż, realizacja programów wsparcia dedykowanych poszczególnym rynkom lub branżom, opracowywanie strategii wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, dokonywanie weryfikacji kontrahentów zagranicznych, a także świadczenie standardowych usług poza granicami kraju zwiększających dostępność do informacji.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,96

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane