Salesforce: Ponad połowę ruchu internetowego w e-sklepach generują smartfony

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2016 12:49

Ponad trzy czwarte klientów w okresie przedświątecznym unika tradycyjnych sklepów. W tym czasie większość preferuje zakupy online. Po raz pierwszy w historii ponad połowę ruchu internetowego w e-sklepach generują smartfony. Tegoroczne trendy w handlu zebrano w raportach Salesforce, z których jeden objął grupę ponad 500 milionów konsumentów.

O 23% w stosunku do poprzedniego roku zwiększy się ruch w sieci. Wielu klientów powróci do sklepu dwukrotnie, co wygeneruje aż 18% wartości wszystkich zamówień. Kolejne 17% obrotów stanowią wielokrotne zamówienia.

Telefony komórkowe będą generować 55% ruchu w sieci, a za ich pośrednictwem zostanie złożonych 33% wszystkich zamówień. W stosunku do poprzedniego roku będzie to wzrost o 70% w zamówieniach świątecznych i o 90% w ruchu w sieci. Dla porównania: podczas Black Friday ruch w sklepach internetowych generowany przez komórki wynosił 60%.

Sprzedawcy szacują, że sprzedadzą o 13% więcej towarów niż w ubiegłym roku. Liczba zamówień z kolei zmniejszy się o ok. 5% z powodu łatwiejszego dostępu do szybkich form płatności online, które umożliwiają zapłatę za kilka produktów w ramach jednego zamówienia.

- Światowe badania konsumentów potwierdzają zarówno silny wpływ technologii mobilnych na handel, jak i fakt, że trendy w oczekiwaniach i modelach zakupowych klientów szybko się zmieniają. Sklepy, które obok tradycyjnego kanału sprzedaży rozwijają e-commerce, mają przed sobą ciekawą perspektywę wzrostu, ponieważ pojawiają się nowe możliwości konkurowania o względy klientów. Na tym polu kluczowe są cztery kwestie. Po pierwsze: zachowanie spójności w kontakcie z klientami niezależnie od tego, w jaki sposób trafiają oni do sklepu. Po drugie: rozwijanie narzędzi w zakresie automatycznego generowania personalizowanych ofert w oparciu o analizę danych historycznych klienta i innych danych, które klient zgodził się udostępnić. Po trzecie: rozwijanie narzędzi do dynamicznego generowania ofert i promocji w oparciu o dane geolokalizacyjne klientów, szczególnie w odniesieniu do konsumentów z pokolenia Y (18 – 34 lata). Wreszcie: rozwijanie kompetencji i narzędzi do zarządzania informacją o ofercie we wszystkich kanałach sprzedaży, tak aby sprzedaż była efektywna niezależnie od modelu decyzyjnego poszczególnych grup klientów – jak wiadomo, klientów dzielimy m.in. na tych, którzy przed zakupem zbierają dane o produktach w sklepach tradycyjnych oraz tych, którzy najpierw dowiadują się jak najwięcej z różnych źródeł w sieci. Wszystkie powyższe wyzwania wiążą się z inwestycjami w innowacyjne technologie i wydaje się, że nie ma od tego odwrotu, ponieważ oczekiwania i zachowanie klientów nie kłamią – mówi Edyta Żenczykowska, dyrektor sprzedaży Salesforce w Polsce, Czechach, Słowacji i krajach bałtyckich.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane