PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

SAP wprowadza na rynek automaty do sprzedaży żywności w nowej technologii

www.portalspozywczy.pl 17 września 2014 14:36

SAP wprowadza na rynek automaty do sprzedaży żywności w nowej technologii

W minionym tygodniu podczas konferencji "The Future of Shopping" organizowanej w Londynie przez SAP zaprezentowany został rewolucyjny, wykorzystujący nowoczesne technologie automat do sprzedaży żywności i napojów. Serwisowi portalspozywczy.pl udało się porozmawiać na temat urządzenia z Umarem Khanem, zajmującym stanowisko Pre-Sales Consultant - User Experience w SAP UK.

Automat działający w oparciu o technologię SAP-Hana samodzielnie rozpoznaje twarz stojącego przy nim klienta i wczytuje jego dane osobiste. Na ekranie urządzenia wyświetlają się m.in. imię, nazwisko, informacje o historii zakupów (ostatni zakup, liczba zakupionych produktów, rodzaj tych produktów, ich całkowita wartość), a także specjalne, sprofilowane pod daną osobę oferty promocyjne. Im więcej zakupów dana osoba dokona, z tym większą dokładnością przygotowywane będą dla niej przyszłe promocje (urządzenie "uczy" się zachowań każdego konsumenta).
Automat do sprzedaży przesyła w czasie rzeczywistym dane na temat kupowanych produktów do centralnej bazy danych. Gdy jakiegoś towaru zaczyna brakować w jednym z urządzeń, natychmiast powiadamiany jest o tym operator automatu, który dzięki temu może uzupełniać zapasy dokładnie wtedy, gdy jest to wymagane.

Urządzenie zaprezentowane przez SAP jest w pełni zintegrowane z urządzeniami mobilnymi i mediami społecznościowymi. Na dole ekranu automatu wyświetla się lista znajomych konsumenta, którzy przynajmniej raz skorzystali w przeszłości z tego rodzaju urządzenia i posiadają własny profil. Znajomym można przesłać zakupiony przez siebie produkt - wówczas zostaną oni o tym powiadomieni drogą e-mailową, bądź przez smartfon/tablet, i będą mogli odebrać podarunek w dowolnym automacie podpiętym pod sieć, na przykład tym ulokowanym najbliżej miejsca ich zamieszkania. Automat umożliwia także sugerowanie naszym znajomym konkretnego zakupu.

Jak powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Umar Khan, rozwiązania oferowane w nowoczesnym automacie do sprzedaży będą atrakcyjne dla wielu konsumentów, ponieważ w znacznym stopniu wzbogacają to, co można określić mianem "user experience". Kupowanie produktów w urządzeniu działającym w oparciu o technologię SAP-Hana dostarcza rozrywki, a nawet pozwala "rywalizować" w gronie znajomych. Im więcej produktów kupimy w automatach, tym więcej zbieramy wirtualnych punktów, za które awansujemy na coraz wyższe poziomy (im wyższy poziom, tym ciekawsze czekają na nas promocje). W tym względzie urządzenie zaprezentowane przez SAP mocno przypomina gry komputerowe.

Za zakupy dokonane przy pomocy nowoczesnego automatu SAP płacić można na szereg różnych sposobów, m.in. za pomocą karty kredytowej, ale także korzystając ze specjalnego, dedykowanego urządzeniu wirtualnego portfela.

Automatów takich, jak ten zaprezentowany w trakcie konferencji "The Future of Shopping", w okolicy Londynu działa już około 30. Zdaniem Umara Khana, wkrótce ich sieć bardzo szybko się rozrośnie i pojawią się najpierw w całej Wielkiej Brytanii, następnie w Europie, a później także na innych rynkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,10

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.