PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Segment cash and carry ogranicza liczbę ulotek, bo klienci oczekują inspiracji zamiast informacji

Autor: mondaynews.pl 22 września 2016 10:04

Ulotki przestały mieć tak duże znaczenie, jak kiedyś, bo klienci oczekują czegoś interesującego, inspirującego i dedykowanego specjalnie dla siebie. - Dotychczas najwięcej ulotek wydawał segment C&C. Jednak Selgros i Makro ograniczyły ich liczbę, a także zmniejszyły wydawanie gazetek. Należy zauważyć, że dla handlu hurtowego ważne jest dotarcie do różnych typów klientów (HoReCa, sklepy detaliczne, oferta dla biur czy dla prowadzących działalność). Tymczasem na 1-stronicowej ulotce nie mogą zaprezentować ciekawej oferty, podkreśla ekspert z ABR SESTA.

Ograniczenie przez Makro wydawanych gazetek regularnych ma związek z tym, że sieć zamknęła część swoich sklepów w Polsce. Zmienia strategię rozwoju. Inwestuje mocniej w gastronomię oraz we franczyzę Odido. Aby C&C miało sens istnienia, potrzebne są sklepy tradycyjne, a tymczasem ich liczba z roku na rok spada. Dlatego właśnie Makro inwestuje bardziej w rozwój sklepów franczyzowych, a zmniejsza ofertę promocyjną dla sklepów detalicznych niezrzeszonych. W ten sposób dostosowuje się do zmieniających się warunków zewnętrznych.

Podobnie do sieci C&C, wydawanie gazetek regularnych ograniczył też Polomarket, jednocześnie zwiększając liczbę dni, w których obowiązują tego typu publikacje. Klienci takiej zmiany jednak mogą nie zauważyć. Na pewno sieć ma przed sobą dalsze wyzwania, w związku z wydzieleniem się sklepów MILA.

Tymczasem supermarkety Tesco, Stokrotka i Mila mocno zwiększyły liczbę stron gazetek. W przypadku Tesco taka strategia dotyczy całej grupy. A należą do niej zarówno hipermarkety, czyli sklepy o powierzchni sprzedażowej powyżej 2500 metrów kw., jak i supermarkety. Kluczowe jest powiązanie częstotliwości komunikacji z obszernością gazetki, to znaczy liczbą stron. Sieci mają możliwość podglądania swoich strategii, obserwując wyniki rynkowe, dlatego też mogą w szybki sposób zauważyć, która koncepcja przynosi im najlepsze korzyści.

Analizując spadek liczby gazetek regularnych, należy zwrócić uwagę na fakt, że dwa hipermarkety, Carrefour i Tesco, zdecydowanie ograniczyły ich publikacje. Zwiększyły natomiast liczbę publikowanych stron. Wcześniej sieci te wydały zdecydowanie więcej gazetek, niż średnia na rynku w kanale hipermarketów, która wynosi 6,7 gazetek w miesiącu. Obecnie Carrefour drukuje dwanaście tego typu publikacji miesięcznie, co prawie dwukrotnie przekracza średnią w tym segmencie i oznacza większą częstotliwość, niż w kanale dyskontów. Carrefour i Tesco również analizują ich ofertę i dopasowują swoją strategię do działań głównych konkurentów.

Przeczytaj także:

Podobnie jak dyskonty, na kategorię non-food stawiają Carrefour i E.Leclerc, odróżniając się tym zachowaniem od reszty hipermarketów. Wynika to z tego, że są sklepami o dużych powierzchniach.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    7,46

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8486

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 622757

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane