Segment detaliczny przyniósł Emperii startę w wysokości 9,3 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2014 10:40

Segment detaliczny przyniósł Emperii startę w wysokości 9,3 mln zł

Emperia Holding podała wyniki finansowe za 9 miesięcy 2014 r. W tym czasie firma wypracowała przychody w wysokości 1 466 010 zł w porównaniu do 1 455 776 zł w analogicznym okresie 2013 r. Zysk z działalności operacyjnej to 24 616 zł (12 830 zł w 2013 r.). Zysk okresu wyniósł 17 474 zł (13 601 zł w 2013 r.).

- Przychody ze sprzedaży Grupy w trzecim kwartale 2014 roku były o 2,37% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2014 roku były nieznacznie (0,70%) wyższe niż w roku ubiegłym. Na zrealizowany w trzecim kwartale br. poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w trzecim kwartale mierzona r/r- (-1,9%) oraz silna presja cenowa w detalu (spadek cen głównie na kategoriach świeżych: owoce - 7,9%, warzywa - 10,4%, mięso wieprzowe - 3,4%, drób - 4,1%) . Wynik osiągnięty w trzecim kwartale 2014 roku wyniósł 119 tys. zł, a odpowiednio wynik w trzecim kwartale okresu porównawczego wyniósł 10.994 tys. zł straty. Wynik narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł 17.474 tys. zł, a w okresie porównawczym 13.601 tys. zł. Niski wynik netto Grupy wypracowany w trzecim kwartale 2014 roku to efekt straty segmentu detalicznego w kwocie 9.394 tys. zł. Pozostałe segmenty operacyjne Grupy: nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne wypracowały w trzecim kwartale zyski w łącznej kwocie 9.855 tys. zł (wg sprawozdawczości segmentów bez wyłączeń konsolidacyjnych). Strata segmentu detalicznego została spowodowana przez niższy niż w ubiegłym kwartale poziom przychodów, a przede wszystkim marży handlowej o 1,3p.p., oraz poniesienie wyższych kosztów operacyjnych (odniesionych do przychodów ze sprzedaży): w trzecim kwartale 2014 r - 28,9%, zaś w II kwartale 2014r - 26,4% - czytamy w komentarzu do wyników.
Wśród zdarzeń , które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy wymienia m.in. :
- w okresie trzech kwartałów 2014r Emperia Holding uzyskała 1.827 tys. zł z tytułu kwot zasądzonych w sporze sądowym z Ernst & Young Spółka z o.o. ( w tym 193 tys. zł odsetek),
- w trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł koszty związane z uruchomieniem formatu franczyzy w kwocie 828 tys. zł, a narastająco za trzy kwartały 2014r 2.376 tys. zł,
- w trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł koszty związane z remodelingiem, rebrandingiem i wdrożeniem nowych floorplanów w sklepach, wyszacowane przez spółkę na poziomie 1.700 tys. zł, w tym 800 tys. zł utraconej marży handlowej oraz odpowiednio w okresie trzech kwartałów 2014 r - 4.200 tys.zł, w tym 1.500 tys. zł utraconej marży handlowej,
- w okresie trzech kwartałów 2013r. segment detaliczny poniósł 3.111 tys. zł kosztów dotyczących logistyki, rozpoznanych jako koszty sprzedaży, a łącznie w I półroczu 2013r. 3.128 tys. zł (własna logistyka została uruchomiona w miesiącu lipcu 2013 roku),
- w trzecim kwartale 2013r segment detaliczny poniósł jednorazowo 1.715 tys. zł kosztów związanych z zamknięciem jednego supermarketu.
Przychody segmentu detalicznego w trzecim kwartale 2014r wzrosły o 2,54%, zaś narastająco za trzy kwartały 2014r odnotowano niewielki spadek przychodów o 0,17% (efekt spadku przychodów w I kwartale br.). W trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny osiągnął stratę w kwocie 9.394 tys. zł
W przeciągu trzech kwartałów 2014 roku skład Grupy Kapitałowej Emperia Holding (w stosunku do końca 2013 roku) uległ zmianie. W dniu 31 stycznia 2014 roku doszło do połączenia spółek zależnych: Stokrotka Sp. z o.o. z Maro Markety Sp. z o.o. oraz Społem Tychy S.A. Ponadto w dniu 31 marca 2014 roku Stokrotka Sp. z o.o. przejęła spółkę "PILAWA" Sp. z o.o.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane