Sektor FMCG inwestuje w programy lojalnościowe dla kontrahentów

Autor: www.dlahandlu.pl 13 lutego 2014 12:22

Firmy z sektora FMCG z roku na rok wykazują coraz większe zainteresowanie programami wsparcia sprzedaży kierowanymi do kontrahentów biznesowych np. odbiorców hurtowych czy dystrybutorów, którzy są kluczowym ogniwem w procesie sprzedaży dóbr szybkozbywalnych.

Na polskim rynku oprócz producentów, którzy samodzielnie dystrybuują swoje produkty, działa około 4 tysiące przedsiębiorstw zajmujących się hurtową sprzedażą artykułów FMCG oraz ponad 90 tysięcy ogólnospożywczych sklepów detalicznych. Rozdrobnienie kanałów dystrybucji w znacznym stopniu utrudnia utrzymywanie stałych relacji ze wszystkimi partnerami.
 Przedsiębiorstwa z branży zmuszone są do podnoszenia efektywności pośrednich kanałów sprzedaży, dlatego decydują się na realizację różnego rodzaju akcji wsparcia sprzedaży. Nie tylko angażują one uczestników, ale przede wszystkim są dla nich atrakcyjne i wpływają na lojalność i budowanie pozytywnych relacji, które przekładają się na liczbę zawieranych kontraktów, szybszą rotację produktów w kanale dystrybucji, a w efekcie na wyniki sprzedaży.

Jak wynika z badania, przeprowadzonego w 2013 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, aż 50 proc. firm działających w Polsce prowadziło akcje wsparcia sprzedaży skierowane do kontrahentów. Dostrzegają one bowiem korzyści jakie płyną z prowadzenia programów lojalnościowych skierowanych do partnerów biznesowych, od których aktywności i lojalności zależy realizacja targetów sprzedażowych.

- Specyfika branży FMCG wymusza na producentach i bezpośrednich dystrybutorach prowadzenie działań wsparcia sprzedaży skierowanych do różnych grup odbiorców. W minionym roku kilkanaście procent zrealizowanych przez nas programów wsparcia sprzedaży skierowanych do partnerów biznesowych było prowadzonych właśnie dla dużych podmiotów z branży FMCG - powiedział Dariusz Deszczka, category manager w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.

Programy lojalnościowe mają na celu zachęcenie kontrahentów do zakupu określonych produktów poprzez oferowanie konkretnej wartości dodanej. Jednocześnie poprzez umiejętne działanie organizatora jest to niepowtarzalna okazja, aby przyciągnąć uwagę partnerów i zamienić ich zainteresowanie w realne i długofalowe przywiązanie do firmy i produktów.

- Jak wynika z posiadanych przez nas danych, w ostatnim roku firmy z branży FMCG, zwiększyły swoje wydatki na realizację tego typu akcji o ok. 10 proc. - dodał Dariusz Deszczka.

Przedsiębiorstwa z sektora dóbr szybkozbywalnych, które realizują programy lojalnościowe najczęściej wykorzystują je do: wspomagania sprzedaży, zdobywania nowych i utrzymywania dotychczasowych klientów, budowania pozycji rynkowej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    7,06

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane