Sektor FMCG inwestuje w programy lojalnościowe dla kontrahentów

Autor: www.dlahandlu.pl 13 lutego 2014 12:22

Firmy z sektora FMCG z roku na rok wykazują coraz większe zainteresowanie programami wsparcia sprzedaży kierowanymi do kontrahentów biznesowych np. odbiorców hurtowych czy dystrybutorów, którzy są kluczowym ogniwem w procesie sprzedaży dóbr szybkozbywalnych.

Na polskim rynku oprócz producentów, którzy samodzielnie dystrybuują swoje produkty, działa około 4 tysiące przedsiębiorstw zajmujących się hurtową sprzedażą artykułów FMCG oraz ponad 90 tysięcy ogólnospożywczych sklepów detalicznych. Rozdrobnienie kanałów dystrybucji w znacznym stopniu utrudnia utrzymywanie stałych relacji ze wszystkimi partnerami.
 Przedsiębiorstwa z branży zmuszone są do podnoszenia efektywności pośrednich kanałów sprzedaży, dlatego decydują się na realizację różnego rodzaju akcji wsparcia sprzedaży. Nie tylko angażują one uczestników, ale przede wszystkim są dla nich atrakcyjne i wpływają na lojalność i budowanie pozytywnych relacji, które przekładają się na liczbę zawieranych kontraktów, szybszą rotację produktów w kanale dystrybucji, a w efekcie na wyniki sprzedaży.

Jak wynika z badania, przeprowadzonego w 2013 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, aż 50 proc. firm działających w Polsce prowadziło akcje wsparcia sprzedaży skierowane do kontrahentów. Dostrzegają one bowiem korzyści jakie płyną z prowadzenia programów lojalnościowych skierowanych do partnerów biznesowych, od których aktywności i lojalności zależy realizacja targetów sprzedażowych.

- Specyfika branży FMCG wymusza na producentach i bezpośrednich dystrybutorach prowadzenie działań wsparcia sprzedaży skierowanych do różnych grup odbiorców. W minionym roku kilkanaście procent zrealizowanych przez nas programów wsparcia sprzedaży skierowanych do partnerów biznesowych było prowadzonych właśnie dla dużych podmiotów z branży FMCG - powiedział Dariusz Deszczka, category manager w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.

Programy lojalnościowe mają na celu zachęcenie kontrahentów do zakupu określonych produktów poprzez oferowanie konkretnej wartości dodanej. Jednocześnie poprzez umiejętne działanie organizatora jest to niepowtarzalna okazja, aby przyciągnąć uwagę partnerów i zamienić ich zainteresowanie w realne i długofalowe przywiązanie do firmy i produktów.

- Jak wynika z posiadanych przez nas danych, w ostatnim roku firmy z branży FMCG, zwiększyły swoje wydatki na realizację tego typu akcji o ok. 10 proc. - dodał Dariusz Deszczka.

Przedsiębiorstwa z sektora dóbr szybkozbywalnych, które realizują programy lojalnościowe najczęściej wykorzystują je do: wspomagania sprzedaży, zdobywania nowych i utrzymywania dotychczasowych klientów, budowania pozycji rynkowej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.