PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sezonowe lodziarnie rosną dzięki franczyzie

www.portalspozywczy.pl 12 maja 2015 13:26

Lodolandia, Lodostrefa, Lody Bonano, Lody Gotti, Lody Marsjano, Lody Przygoda - to tylko niektóre z marek sezonowych lodziarni, które poprzez franczyzę zamierzają opanować Polskę latem.

Lody z automatu to dość popularny przysmak Polaków, choć spożywamy go średnio 4-5 miesięcy w roku. Wtedy też konsumenci masowo odwiedzają sezonowe punkty do ich sprzedaży. Od kilku sezonów widać zainteresowanie na udzielanie licencji na prowadzenie takich placówek na zasadzie franczyzy pod znaną marką.

Na rynku można znaleźć dwie zasady franczyzy - albo licencjobiorca przystosowuje swój lokal do sprzedaży lodów danej marki i kupuje specjalną maszynę, albo właściciel licencji dostarcza mu w pełni wyposażoną przyczepę z maszyną do lodów, a ten płaci za jej użytkowanie.

Lody "z okienka" są bardzo popularne w mniejszych miastach oraz miejscowościach wypoczynkowych, gdzie raczej nie ma dostępu do oferty lodów gastronomicznych poza sezonem.

Zdaniem ekspertów, w Polsce cały czas jest potencjał do rozwoju rynku lodów. Zjadamy ich około 4,5 litra na głowę w roku. Na przykład w Niemczech jest to 8 litrów, w Szwecji - 11, w Finlandii jest to 13 litrów, a w Stanach Zjednoczonych zjada się 20 litrów.

Według Euromonitor Int. spożycie lodów w 2014 r. sięgnęło około 127 mln litrów, z czego sprzedaż w gastronomii - 9,8 mln litrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.