Sieć Dino ma 775 sklepów. W samym IV kw. otworzyła 57 placówek

Autor: dlahandlu.pl 5 stycznia 2018 09:07

Sieć Dino ma 775 sklepów. W samym IV kw. otworzyła 57 placówek fot. materiały prasowe

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, otworzyła w 2017 roku 147 nowych sklepów wobec 123 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 57 sklepów i według stanu na 31 grudnia 2017 liczy już 775 placówek.

Rok 2017 był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju organicznego. Zwiększaniu skali działalności spółki sprzyjała dobra sytuacja rynkowa, w tym wzrost konsumpcji i powrót inflacji.

- W 2017 roku otworzyliśmy rekordową liczbę nowych sklepów w historii działalności spółki. Zgodnie z zapowiedziami przekroczyliśmy liczbę otwarć z 2016 r. W II połowie roku, a szczególnie w IV kwartale, przyspieszyliśmy proces otwierania nowych placówek. Stopniowo zwiększamy także bank ziemi pod budowę nowych marketów. Przyjęty model biznesowy oraz posiadanie własnych gruntów i nieruchomości daje nam większą elastyczność działania i umożliwia szybki rozwój –  mówi Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

- Rośniemy szybciej niż rynek. Dodatkowo sprzyja nam otoczenie makroekonomiczne, dobra koniunktura. Rosną dochody Polaków i wydatki konsumpcyjne, a nasz model supermarketów wychodzi naprzeciw trendom konsumenckim. W 2018 roku spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów – dodaje Szymon Piduch. 

W 2017 r. sieć Dino otworzyła 147 sklepów w 12 województwach. Całkowita powierzchnia sali sprzedaży przekroczyła na koniec 2017 r. 295 tys. metrów kwadratowych i była o 23,8% większa niż rok wcześniej. Dynamicznie rośnie liczba pracowników. Zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2017 r. 12,9 tys. osób, podczas gdy w 2016 r. było to 10,6 tys.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem biznesowym, umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i dynamiczny wzrost liczby sklepów ze 111 w 2010 roku, do 775 sklepów na koniec grudnia 2017. Średnioterminowym celem strategicznym Spółki jest przekroczenie liczby 1200 sklepów nie później niż do końca 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane