PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sieci handlowe radzą jak żyć. Porady i wskazówki mają budować więź z konsumentem

Autor: Iwona Kubicz, prezes zarządu Procontent Communication dla dlahandlu.pl 2 grudnia 2014 11:48

Sieci handlowe radzą jak żyć. Porady i wskazówki mają budować więź z konsumentem

Marki takie jak Lidl, Tesco, Biedronka, Żabka czy Odido stają się coraz bliższe Polakom. W budowaniu więzi z konsumentem coraz częściej poza argumentem cenowym używają wielu narzędzi komunikacji. Stopniowo sieci te stają się doradcą w codziennym życiu poprzez porady kulinarne i dietetyczne, planowanie posiłków, wspólne uczestniczenie w ważnych dla Polaków wydarzeniach sportowych, czy też projekty CSR wspierające szkoły lub lokalne społeczności.

Coraz częściej sieci decydują się na tzw. ambasadora marki. Lidl podjął współpracę z Karolem Okrasą i Karolem Brodnickim, Tesco - Robertem Makłowiczem, Makro z Kurtem Schellerem, natomiast Odido - Anną Głogowską. Coraz częściej wpisują się też w nowe trendy konsumenckie. Koncept - ryneczek Lidla ze świeżymi owocami i warzywami odpowiada potrzebie kupowania zdrowej żywności oraz modzie na weekendowe zakupy na prawdziwym targu, kuchni slow food i domowego gotowania. Promowanie sieci sklepów przez kuchnie tematyczne - śródziemnomorską, meksykańską, włoską, dania z owoców morza etc. to trend związany z kulinarnym eksperymentowaniem Polaków oraz poszukiwaniem nowych smaków w kuchni. Dużą rolę w zapotrzebowaniu na oryginalne produkty spożywcze odegrały programy telewizyjne takie jak: MasterChef czy TopChef oraz Hell's Kitchen.

Coraz częściej sieci handlowe edukują nas również jak prawidłowo należy się odżywiać. Zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i dorosłych wraz z dietetykami promuje m.in. Lidl w akcji kuchnia Lidla we współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki.

Innym trendem jest budowanie bliskiej relacji z marką poprzez odwołania do polskiej tradycji. Tradycyjna Kuchnia Polska to m.in. komunikacja krakowskiego Kredensu i Almy. Moda na tzw. prawdziwe produkty kuchni polskiej - wędliny przygotowywane wg. starych receptur, konfitury zamiast dżemów, domowe kakao.

Jeszcze innym sposobem na działania komunikacyjne i budowanie bliskich więzi z konsumentami jest aktywne włączanie się sieci handlowych w życie lokalnej społeczności. Tu wskazać można na wiele ciekawych projektów z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i community relations. Jednym z takich przykładów jest chociażby inicjatywa Makro - program "Tu Mieszkam Tu Kupuję", w ramach którego wspiera ona lokalny handel i mówi o istotnym wpływie tzw. sklepów tuż za rogiem, na stabilny i trwały rozwój lokalnych społeczności. Kampania wskazuje na fakt, iż wymieranie ulic handlowych i małych prywatnych sklepików w zachodnich gospodarkach doprowadziło do wielu negatywnych zjawisk jak rozpad więzi społecznych, ucieczka kapitału z regionów czy też exodus lokalnej ludności. Podobne projekty edukacyjne wspierające lokalny handel organizowane były m.in. w Wielkiej Brytanii oraz Francji. W ich ramach konsumenci otrzymywali m.in. karty rabatowe dla osób dokonujących zakupów w lokalnych sklepach. W Polsce kampanię wsparły gwiazdy m.in. Anna Głogowska, która mówiła o idei zakupów tuż za rogiem, przygotowany był również raport badania opinii obrazujący zachowania zakupowe Polaków w kontekście małych osiedlowych sklepików. Do ocieplających wizerunek sieci handlowych działań zaliczyć można również takie projekty jak np. Tesco dla szkół, gdzie szkoły mogą wziąć udział w konkursie filmowym i wygrać m.in. wyposażenie pracowni multimedialnej. Sieci handlowe chętnie włączają się również w pomoc w postaci zbiórek żywności, sprzedaży okolicznościowych monet np. w ramach akcji Dukatów TVN, czy też wydawnictw, których nabycie wspiera cel dobroczynny - tu przykładem może być magazyn o dekoracji wnętrz dostępny w marketach OBI.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,57

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane