Sieci handlowe testują systemy rozpoznawania twarzy

Autor: Rzeczpospolita 5 grudnia 2016 09:49

Firma NEC z siedzibą w Tokio szczyci się tym, że jej program NeoFace potrafi rozpoznać twarz w ciągu kilku sekund – nawet w tłumie i na obrazach wideo o niskiej rozdzielczości. Jak twierdzi Allen Ganz, szef amerykańskiego oddziału NEC, oferującego technologie biometryczne sieciom handlowym, oprogramowanie to zostało stworzone z myślą o służbach bezpieczeństwa, a obecnie przystosowywane jest do systemów sprzedaży - czytamy w "Rzeczpospolitej".

– W obliczu rosnącej konkurencji ze strony sklepów internetowych tradycyjni sprzedawcy muszą angażować klientów w coraz bardziej przemyślany sposób – mówi Werner Goertz, analityk z firmy Gartner. – Dla sieci handlowych takie rzeczy to jest nowy rodzaj informacji. Gdy raz uda im się je wykorzystać, chcą więcej – dodaje. Nie chciał jednak zdradzić, które sklepy jako pierwsze wprowadzą systemy oparte na NeoFace.

Analitycy Bloomberg Intelligence oraz inni eksperci uważają, że spora liczba wielkich światowych sieci handlowych – takich jak Walmart Stores, Giorgio Armani oraz Macy's w USA, Benetton Group w Europie czy Baidu i Alibaba Group w Azji – testuje systemy rozpoznawania twarzy oraz inne narzędzia inwigilacji.

Więcej w Rzeczpospolitej

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane