Sieci mogą sprzedawać produkty znanych firm bez przestrzegania ich polityki cenowej

www.portalspozywczy.pl 19 sierpnia 2017 15:07

W ostatnich latach sieci handlowe zyskiwały coraz większy udział w rynku. Dzięki coraz lepszej pozycji mogą wywierać presję cenową na dostawców produktów. Marki własne są skutkiem takiego działania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Przemysław Okniński z Departamentu Produktów KB w Alior Banku.

Dzięki nim sieci handlowe mogą sprzedawać produkty znanych firm bez konieczności przestrzegania ich polityki cenowej. Zlecając im produkcję otrzymują towar bezpośrednio od producenta, bez kosztów pośrednika, marketingu, przy zmniejszonych kosztach dystrybucji.

Marki własne stanowią pewnego rodzaju standard, do którego inni producenci muszą się odnieść, aby skutecznie konkurować na rynku. Muszą oferować jeszcze niższą cenę lub przedstawić dodatkowe wartości konsumentowi, jeżeli chcą sprzedać swoje wyroby drożej.

- Największy udział marek własnych występuje w podstawowych produktach, takich jak mleko czy śmietana, gdzie dla konsumenta marka nie stanowi głównego kryterium zakupu. Wśród produktów mlecznych, na przykład jogurtów, gdzie określony smak wiążący się z daną marką jest ważniejszy, klient wybiera częściej rozpoznawane produkty – mówi Przemysław Okniński.

Zwraca uwagę, że sieci handlowe poprzez rosnący ich udział wypierają mniejsze sklepy, co pośrednio oddziałuje na rynek mleczarski sprzyjając jego konsolidacji. Lokalne sklepy są głównymi odbiorcami małych mleczarni, dlatego wyparcie je przez duże sieci powoduje także problemy u dostawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane