PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sieci muszą szukać sposób na zwiększanie marży w dobie łowców promocji

www.portalspozywczy.pl 27 czerwca 2014 22:42

Dopóki istnieje jeszcze przestrzeń marżowa, która pozwala na walkę cenowo-promocyjną między sieciami handlowymi w różnych formatach, to walka ta będzie się toczyła. Sądzę jednak, że już w tej chwili widoczne są pewne sygnały, że zostaje ona wyciszana - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol.

Jak zauważa szef Chaty Polskiej, robienie olbrzymiej liczby akcji promocyjnych wypłukuje marże nie tylko w danej kategorii produktów, ale równocześnie obniża marżowość całego sklepu.

- Istnieje zjawisko, dla konsumentów naturalne, a dla właścicieli sklepów troche niepokojącę, że konsument chodzi od sklepu do sklepu i szuka okazji. Dostaje do swojej skrzynki kilka gazetek i na ich podstawie wybiera sobie okazje i przyjeżdża do poszczególnych sklepów tylko i wyłącznie po te produkty, których cena została obniżona - mówi Maćkowiak.

Efekt tego jest taki, że co prawda zawierana zostaje większa liczba transakcji, bo klienci przychodzą i rzeczywiście je realizują, ale zarazem sieć detaliczna sama bardzo obniża swoją marżę i wyraźnie traci na rentowności.

Jak podkreśla prezes Mar-Olu, celem promocji jest, aby klient wchodząc do sklepu kupił nie tylko przecenione produkty, ale dodatkowo kilka innych. Tymczasem wielu konsumentów zachowuje się na odwrót - przychodzi jedynie po te produkty, które są sprzedawane w promocji. Zdaniem Maćkowiaka, zjawisko to w ostatnim czasie się nasila, a sieci handlowe muszą szukać nowych sposobów na to, jak ze sobą konkurować w dobie "łowców okazji".

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,10

  • Śr

    6,07

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane