Sieci próbują zarabiać na płatnych foliówkach? Są duże rozbieżności w cenach

Autor: MondayNews 23 marca 2018 09:44

Sieci próbują zarabiać na płatnych foliówkach? Są duże rozbieżności w cenach Fot. MondayNews

Niektóre sieci handlowe próbują skorzystać finansowo na wprowadzeniu płatnych foliówek. To błąd, bo sprzedaż reklamówek przynosi tak naprawdę znikomy zarobek. Sieci bardziej skorzystałyby na nowych przepisach, gdyby w gazetkach promocyjnych podawały koszt zakupu siatek w celu edukacji. To pomogłoby w postrzeganiu ich jako podmiotów odpowiedzialnych społecznie – pisze MondayNews.

Jak przypomina serwis MondayNews, już prawie kwartał obowiązuje zakaz darmowego wydawania jednorazowych, foliowych opakowań. Wydaje się, że po wprowadzonej regulacji klienci mniej z nich korzystają, bo nie chcą tracić pieniędzy, nawet drobnych kwot. Zdaniem ekspertów, sieci powinny podawać w gazetkach promocyjnych koszt zakupu siatek w celu edukacji. Ucząc konsumentów ekologicznego zachowania, zaczną być postrzegane jako podmioty odpowiedzialne społecznie. I to będzie dla nich największym zyskiem, bo sprzedaż reklamówek przynosi tak naprawdę znikomy zarobek. Tymczasem rozbieżności cenowe mogą świadczyć o tym, że niektóre sieci chcą jednak skorzystać finansowo na wdrożeniu nowych przepisów. Z ostatniego badania platformy TakeTask wynika, że ceny torebek wahają się od 0,25 zł do ponad złotówki. Najtańsze są w dyskontach, a najdroższe – w supermarketach.  

Jak przypomina Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, handel jest zobligowany do pełnego informowania o cenach wszystkich towarów. Dotyczy to również toreb foliowych. Za reklamówki z tworzywa sztucznego o grubości od 15 do 49 mikrometrów każdy sklep lub hurtownia pobiera tzw. opłatę recyklingową. Są z niej zwolnione siatki mające powyżej lub poniżej tych wartości.

– Informacja o cenie płatnej siatki jest pożądana przez klientów, bo jest to taki sam produkt, jak każdy inny. Jednak wartość torebki na zakupy nie ma kluczowego znaczenia dla marketingu sieci handlowych. Dlatego podawanie w gazetkach promocyjnych komunikatów, dotyczących odpłatności za tego rodzaju towar, powinno należeć do decyzji poszczególnych firm. Nie można im tego narzucić – mówi Maciej Ptaszyński z Polskiej Izby Handlu.

Zdaniem Karola Kamińskiego z Grupy AdRetail, konsumenci jak najbardziej oczekują komunikatów dotyczących cen tzw. foliówek, bo nie chcą przepłacać. Takie dane powinny być przedstawiane w gazetkach, ale nie z pobudek czysto informacyjnych czy marketingowych, lecz przede wszystkim w celu prewencyjnym. Dzięki temu, klienci będą zużywali coraz mniej tego typu opakowań.

– Sieci handlowe powinny informować w gazetkach, ile kosztują płatne reklamówki ze względów czysto ekologicznych. Mogą zwracać uwagę klientów nie tylko na aspekt finansowy, ale także komunikować, że korzystanie z tzw. foliówek niszczy środowisko naturalne. W związku z tym, że do tej pory Polacy masowo ich nadużywali, trzeba będzie długo pracować nad zmianą nawyków. Oczywiście pierwsza zapora w postaci odpłatności została postawiona. Teraz należy odpowiednio edukować społeczeństwo – stwierdza Karol Kamiński.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,88

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4649

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane