PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sieci wnętrzarskie podbijają centra handlowe

Property News 5 lipca 2013 10:48

Ze względu na liczbę sklepów, Home & You to zdecydowany lider na rynku sieci salonów z wyposażeniem wnętrz wynajmujących powierzchnię w centrach handlowych w Polsce. Ekspansję w tej branży zaplanowali nawet odzieżowi giganci.

Powstały w 2006 roku koncept Home & You, rozwijany przez polską firmę LLP Tex SA, obejmuje ponad 70 salonów sprzedaży w Polsce oraz 10 za granicą: w Rosji, na Ukrainie, w Czechach i Estonii. Spółka prowadzi też sklep internetowy.

Drugą największą siecią w tej branży pod względem liczby lokalizacji w centrach handlowych jest w naszym kraju Duka. Obecnie ma 30 sklepów zlokalizowanych w największych polskich galeriach oraz sklep internetowy. Duka to znana szwedzka marka z wieloletnią historią, będąca częścią szwedzkiej grupy Bergendahl&Son AB. W Polsce działa od 1999 roku.

W trójce największych sieci z tego sektora jest Almi Decor. Obecnie dobiega końca proces restrukturyzacji firmy, która rozwija tę sieć w naszym kraju - ADe Line.

ADe Line powstała w 1989 roku. Obecnie na rynku pozostało ok. 30 z działających jeszcze klika lat temu 40 salonów Almi Decor. W ciągu ostatnich miesięcy kilka sklepów zostało zamkniętych i w najbliższym półroczu jeszcze kilka przestanie działać. Niektóre lokalizacje zyskały franczyzobiorców i na taki model zarządzania stawia teraz ADe Line. Docelowo, na rynku ma pozostać ok. 20 salonów z tym logo.

Na polski rynek odważnie wkraczają też koncepty typu "home" rozwijane przez odzieżowych gigantów. Swoją sieć powiększa Zara Home, która zadebiutowała w naszym kraju w 2009 roku. Obecnie liczy sześć salonów. To się jednak zmieni. Zara Home ma już punkty w Kielcach, Katowicach, Poznaniu, Krakowie czy Warszawie. Podpisano umowę na wynajem powierzchni w powstającej Galerii Warmińskiej w Olsztynie. Sklep zajmie tu lokal na parterze centrum i będzie jedynym na terenie Warmii i Mazur. Zara Home zostanie też otwarta w powstającym w Lublinie centrum handlowym Atrium Felicity, które ma być gotowe pod koniec tego roku czy w Galerii Katowickiej, która także będzie otwarta w tym roku.

Także odzieżowy gigant H&M wprowadza do Polski sieć wnętrzarską - H&M Home. Salon z tym logo pojawi się w warszawskim Klifie. Kolejny powstanie w Galerii Malta w Poznaniu.

Poza sieciami oferującymi szeroki zakres wyposażenia wnętrz, na polskim rynku centrów handlowych rozwijają się sieci wyspecjalizowane w sprzedaży konkretnego asortymentu do domu. Wśród nich są np.: Villeroy & Boch z ofertą porcelany, Megapunkt z asortymentem m.in. artykułów do kuchni, WMF z wyposażeniem do kuchni czy Monetti (m.in. artykuły kuchenne). Kolekcje towarów użytkowych ma w ofercie również sieć Tchibo, która prowadzi w Polsce 50 sklepów własnych oraz 3 outletowe i specjalizuje się w sprzedaży produktów kawowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    4,82

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.