Sieci z nowym pomysłem na promocję - rolę kucharza przejmuje dietetyk

Powoli przemija moda na promowanie marki poprzez współpracę ze znanymi kucharzami i blogerami kulinarnymi. Teraz sieci stawiają na promocję zdrowego stylu życia zatrudniając dietetyków i korzystając z pomocy jednostek naukowych.
Dobrym przykładem nowego promocyjnego trendu jest sieć Biedronka. Na przełomie marca i kwietnia klienci sieci zyskali możliwość skorzystania ze specjalnej infolinii, dzięki której mogą zasięgnąć porad specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia. Uruchomienie infolinii zbiegło się z kolejną odsłoną folderu „Wiesz, co jesz”, prezentującego ofertę dostępnych w sieci Biedronka produktów o szczególnych walorach żywieniowych oraz porady ekspertów z IŻŻ.
Sieć organizuje również warsztaty kulinarno-edukacyjne w ramach programu „Zielona Kraina”. Projekt jest realizowany przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska i Green Factory Holding na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży.
Przeczytaj także:
Lubelska sieć Stokrotka promuje akcję “Stokrotka na zdrowie”. Sieć współpracuje w tym zakresie z dietetyk Moniką Dajkowską-Bichtą. Marka stworzyła dedykowaną stronę, na której znajdują się m.in. informacje o nowej piramidzie żywienia, zasadach diety zgodnej z indeksem glikemicznym oraz przepisy kulinarne. Ponadto wkrótce sieć uruchomi czat z dietetykiem.
Carrefour w ramach nowej kampanii z Napoleonem rozpoczął niedawno promocję „Zdrowej półki”. Sieć wprowadziła do sprzedaży między innymi produkty bez laktozy oraz produkowane na bazie owoców, czyli bez dodatku cukru. Firma sukcesywnie od 2014 roku rozwija w Polsce ofertę parafarmaceutyków i dermokosmetyków Źródło Zdrowia oraz koncept Świat Zdrowia, czyli produktów bezglutenowych, dietetycznych, dla diabetyków, sojowych oraz bio i ekologicznych. Obecnie liczy już ona ponad 700 pozycji i jest dostępna we wszystkich formatach sklepów. Uzupełnieniem tej oferty jest linia „Jakość z Natury Carrefour”, która w 2015 roku zanotowała 31% wzrost sprzedaży rok do roku. Dopełnieniem działań sieci na rzecz zdrowia są również programy edukacyjne realizowane w ramach kampanii „Z miłości do Zdrowia”. Wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Carrefour planuje w 2016 roku uruchomienie 2. edycji programu edukacyjnego „ABC Zdrowego Żywienia” - skierowanego do dzieci oraz seniorów, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat zdrowej diety oraz zmiana nawyków żywieniowych.
Przeczytaj także:
Tesco również wprowadza na rynek ofertę dla osób, które poszukują zdrowej żywności. Obecnie na półkach hipermarketów znajduje się blisko 1000 nowych artykułów, w tym również produkty dietetyczne i pochodzące z upraw ekologicznych. Tesco obiecuje, że żywność będzie dostępna nie tylko w największych hipermarketach sieci, ale również w małych sklepach.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 15:22 W czasie ferii Polacy więcej i częściej płacili kartami Visa za granicą
- 15:06 Specjaliści ds. handlu i sprzedaży najbardziej poszukiwanymi pracownikami
- 15:00 Piotr i Paweł zamyka placówkę w Krakowie. Sieć liczy 139 sklepów
- 14:59 W ramach programu Dostępność+ sklepy będą budowały podjazdy dla wózków
- 14:56 BIG: Niski poziom czytelnictwa odbija się na kondycji wydawców i księgarzy
- 14:36 Kasztelan i Kamis we wspólnej promocji
- 14:34 Metro AG: Sprzedaż LfL w I pół. wzrośnie o 1,3 proc., w II pół. pogorszenie
- 14:32 Makro rusza z warsztatami, jak stworzyć kącik kawowy i półkę z winami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Biedronka w Świeciu była otwarta nielegalnie w niehandlową niedzielę
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
-
Max
4,99
-
Śr
2,75
-
Min
1,22