Siła nabywcza osób 50+ jest pokaźna i wciąż rośnie

Autor: pr 7 lipca 2017 09:04

Liczby nie kłamią. Polskie społeczeństwo się starzeje. Grupa wiekowa 50+ jest najszybciej rosnącą częścią populacji. Już teraz osoby 50+ stanowią 37% ogółu społeczeństwa (czyli aż 14 mln), a za 20 lat Polacy po 50 roku życiu stanowić będą połowę polskiego społeczeństwa. Siła nabywcza tej grupy konsumenckiej jest pokaźna, wyższa niż kiedykolwiek i wciąż rośnie - podaje TNS Global.

Urszula Krassowska i Anna Trząsalska opowiadają  o specyfice tej grupy konsumentów. Poznanie stylów konsumpcji i zachowań konsumenckich tej grupy pozwoli już teraz zdobyć marketerom przewagę konkurencyjną i oraz serca konsumentów 50+.

Silver generation, czyli konsumenci 50+. Czemu warto się na nich skupić?

Wszystkie demograficzne statystyki wskazują, że nasze społeczeństwo starzeje się. Grupa wiekowa 50+ to najszybciej rosnąca część społeczeństwa. Coraz dłużej żyjemy, podwyższa się nasz poziom życia. To dotyczy również srebrnej generacji i czyni tę grupę ciekawą z wielu względów – zarówno jeśli chodzi o style konsumpcji, jak i kwestie społeczne.
Jest to również grupa wiekowa, która dotychczas była pomijana w wielu badaniach marketingowych, przez co nie jest jeszcze dobrze rozpoznana, a zdecydowanie stanowi potencjał na rynku.

Ta grupa wydaje się bardzo różnorodna – w jej ramach funkcjonuje zarówno pokolenie X , jak i pokolenie Baby Boomers. Co ich konsoliduje?

50 lat i więcej to taki moment w życiu, kiedy ma się już stabilizację zawodową, osiągnięcia. Dzieci są dorosłe i można powiedzieć, że otwiera się czas drugiej wolności. To także moment, kiedy ludzie mają za sobą niektóre inwestycje, spłacone kredyty i mogą przeznaczać nadwyżki na cele konsumpcyjne. Zauważmy, że osoby 50+ są często u szczytu swojej kariery, zajmują wysokie stanowiska i zbierają teraz owoce swojej wieloletniej pracy.

A co z emerytami? Czy oni też się bogacą?

Emeryt emerytowi nierówny i różnie w tych grupach bywa. Ogólnie jednak społeczeństwo bogaci się i wzrasta poziom życia. To widać w liczbach. Niemniej jednak grupa ta aż prosi się o stratyfikację – bo w jej ramach funkcjonują zarówno ludzie aktywni zawodowo, ci będący w pierwszej fazie bycia emerytem, wciąż korzystający z życia, jak i osoby starsze. Tymczasem z komercyjnego punktu widzenia konsument 50+ wciąż traktowany jest po macoszemu. Dobrze widać to na przykładzie widowni telewizyjnej. Grupa komercyjna kończy się na 49 roku życia. A ja zaryzykowałabym twierdzenie, że, jeżeli chodzi o konsumpcję oferty telewizyjnej, to jest to największa część odbiorców.
Należy pamiętać, że emeryci to osoby, które mają więcej czasu wolnego, który w dużej mierze mogą przeznaczać na rozwój swoich zainteresowań, rozrywkę, w tym wspomniane korzystanie z mediów, ale także naukę nowych rzeczy, np. korzystania z Internetu. W tym okresie emeryci mogą więc zacząć korzystać z produktów i usług, na które do tej pory nie mogli sobie pozwolić.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.