Słabe zyski Sephory w Polsce

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 18 lutego 2014 10:11

Pogarszające się z roku na rok zyski perfumerii Sphora zmusiły jej zarząd do poszukiwania nowych rozwiązań - pisze Dziennik Gazeta Prawna. Firma weszła na rynek e-commerce, jednak jej wyniki nie zachwycają.

W 2012 roku Sephora osiągnęła łączny zysk 23,5 mln złotych przy sprzedaży 453,9 mln złotych. W 2011 było to odpowiednio 28,8 mln złotych oraz 447,1 mln złotych. Od 5 lat obserwowalny jest trend, w którym pomimo wzrostu sprzedaży zyski spółki regularnie maleją.

Jedną z decyzji, jaką podjął zarząd firmy, było wejście w handel e-commerce. Sephora chciała w ten sposób przyciągnąć klientów z miast, w których nie posiada placówki. W ciągu kilkunastu dni od uruchomienia platformy złożono łącznie tysiąc zamówień. Jeden z liderów branży, portal iperfumy.pl notuje 2 tysiące zamówień dziennie.

Problemem Sephory, oprócz wysokich cen (spółka przyjęła strategię takich samych cen we wszystkich punktach sprzedaży), jest także posiadanie dużej liczby salonów w najlepszych galeriach handlowych. Stąd wysokie koszty czynszów i niższa rentowność sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.