Słodycze tureckiej firmy Eti pojawią się na półkach sklepów w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 30 stycznia 2018 09:37

Słodycze tureckiej firmy Eti pojawią się na półkach sklepów w Polsce Fot. materiały prasowe

ETi - turecki lider w segmencie słodyczy, ogłasza wejście na polski rynek. Producent czekoladek, herbatników, ciast oraz słonych przekąsek, który wygenerował w zeszłym roku 1,3 miliarda euro przychodu ze sprzedaży, znajduje się wśród 100 największych przedsiębiorstw w Turcji. W pierwszym roku obecności w Polsce ETi planuje inwestycje wielkości kilku milionów euro.

ETi jest jednym z najpopularniejszym producentów czekolad, herbatników, ciastek oraz słonych przekąsek w Turcji. Firma posiada w swojej ofercie 300 różnych produktów, skupionych pod szyldem 45 marek, które produkowane są w 8 fabrykach.

W 2015 roku strategia ETi uległa zmianie. Firma zdecydowała się wyjść poza rynek macierzysty i rozszerzyć swoją działalność na kluczowe rynki w Europie. W rezultacie otwarta została nowa fabryka w Rumunii oraz centrala ETi na Europę Środkowo-Wschodnią w Bukareszcie. Kolejnym krokiem ETi jest wejście na Polski rynek z szerokim asortymentem produktów.

ETi oficjalnie rozpocznie swoje działania w Polsce już w styczniu 2018 roku. Decyzja o wyborze naszego kraju podjęta została pod wpływem wielu kryteriów, z których najważniejszymi są: wielkość rynku w segmencie przekąsek, sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna, jak i dynamika kanałów sprzedaży.
-  W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 miliardów Euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce na tak dużego gracza jak ETi. Wynika to z dwóch aspektów - po pierwsze z dość wysokiej konsumpcji per capita – 5,3 kg. W Turcji wynosi ona zaledwie 3,5 kg. W Polsce mamy jeszcze ogromny potencjał w tym zakresie, w porównaniu np. do Francji, gdzie średnio przeciętny obywatel spożywa 6,4 kg rocznie, czy Czech, gdzie współczynnik ten wynosi ponad 6,2 kg. Drugi aspekt to rosnące wydatki na produkty spożywcze. Kategoria słodyczy jest jedną z 3 największych kategorii w Polsce z bardzo stabilnym wzrostem - powiedziała Aleksandra Chrzanowska, General Manager ETi European Food Industries S.A. w Polsce.

Początkowo inwestycja na polskim rynku sięgnie kilku milionów euro. Kwota zostanie podzielona pomiędzy budowę świadomości marek ETi, umacnianie ich obecności na rynku oraz stworzenie odpowiednich struktur. Gdy biznes się odpowiednio rozwinie, inwestycje wzrosną, a firma nie wyklucza nawet budowy swojej fabryki w Polsce.

ETi planuje zbudować silną strukturę organizacyjną oraz zatrudnić doświadczony zespół. Obecnie, średniookresowym celem dla Polski jest rozwinięcie i ustanowienie silnej obecności marek ETi na rynku. Polski zespół będzie się skupiał na zbudowaniu świadomości marek, silnym systemie dystrybucji produktów oraz odpowiedniej ich widoczności na półkach sklepowych. Początkowo na polskich półkach sklepowych znajdzie się 35 produktów z 10 marek ETi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.