Slogan reklamowy Tesco na wokandzie

Autor: dlahandlu.pl za SPCG 2 listopada 2016 11:26

Slogan reklamowy Tesco na wokandzie fot. za youtube.com

SPCG wygrała dla Tesco Polska spór przed Sądem powszechnym, w którym powód dochodził przeciwko Tesco roszczeń o zaniechanie używania i usunięcie skutków używania w obrocie oznaczeń, w tym „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW” w ramach kampanii reklamowej Tesco, koncentrującej się wokół postaci powszechnie znanego krytyka i pasjonata kulinarnego - opisuje kancelaria.

- Powód dochodził przeciwko Tesco przed Sądem powszechnym roszczeń o zaniechanie używania w obrocie oraz usuniecie skutków używania oznaczeń w tym m.in. oznaczenia „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW”, w ramach kampanii reklamowej Tesco, której centralną postacią był powszechnie znany krytyk i pasjonat kulinarny. Powód zarzucał, że stosowane przez Tesco oznaczenia i hasła reklamowe są podobne do zarejestrowanego na jego rzecz w Urzędzie Patentowym RP znaku towarowego „łowcy smaków”, a ich używanie w obrocie prowadzi do naruszenia przysługującego mu prawa ochronnego na znak towarowy. Rozpoznający sprawę Sąd powszechny w pełni podzielił argumenty Tesco dotyczące braku podobieństwa powyższych oznaczeń i braku ryzyka wprowadzenia konsumentów w błąd co do pochodzenia oznaczanych w ten sposób towarów i usług. Zwłaszcza, że jak wskazywało Tesco określenie „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW” i inne oznaczenia stosowane przez Tesco w ramach tej kampanii były używane w odniesieniu do opisu osoby powszechnie znanego podróżnika, pasjonata, znawcy i krytyka kulinarnego. Ponadto, określenie „łowca smaków” funkcjonuje obecnie w języku potocznym jako odpowiednik angielskiego terminu „foodhunter”, który jest od wielu lat powszechnie używany dla opisania zajęcia polegającego na komponowaniu i wyszukiwaniu nowych smaków oraz receptur kulinarnych – mało znanych produktów spożywczych, oryginalnych przypraw, czy metod przygotowywania potraw. Prowadzenie tego typu poszukiwań wiąże się z podróżowaniem – nie tylko do odległych, egzotycznych części świata, lecz także po różnych regionach kraju, w celu odkrywania rodzimych, lokalnie stosowanych produktów i tradycyjnych receptur - czytamy w opisie kancelarii SPCG.

Przypomnijmy, w 2012 r. ruszyła kampania sieci sklepów Tesco. Jej twarzą był Robert Makłowicz. Słynny podróżnik i krytyk kulinarny został Łowcą Smaku. Jego wizerunek po raz pierwszy znalazł się na wybranych produktach marki Tesco.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.