Smart shopping w Polsce wciąż jest w powijakach

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 10 kwietnia 2013 10:42

Aż 75 proc. Polaków deklaruje, że na zakupy wybiera się wyłącznie w konkretnym celu. Dla porównania w 2011 grupa ta była mniejsza o 4 proc. Bez sprecyzowanego celu do sklepu wybiera się 21 proc. z nas - wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center w Katowicach. Polacy coraz częściej planują zakupy, ale to jeszcze nie smart shopping - oceniają eksperci.

Tylko 42 proc. z nas podczas zakupów kieruje się ceną, 37 proc. daje się skusić na nowości, tylko po to, żeby je wypróbować, a 42 proc. zdarza się kupować rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebuje.

Smart shopping, czyli przemyślane zakupy na czas kryzysu robią furorę na całym świecie. Prawdziwi smart shopperzy poszukują rzeczy na wyprzedażach i w outletach, aukcjach internetowych, porównują ceny w sklepach, czekają na okazje, robią zakupy grupowe. Zanim coś kupią, sprawdzają przynajmniej w 5-ciu miejscach, a na koniec zasiadają do porównywarki internetowej. Liczy się cena, ale także jakość. Tymczasem Polacy wciąż ponad smart shopping stawiają zwykłą listę zakupów i planowanie budżetu na zakupy.

Tylko 9 proc. ankietowanych przez centrum handlowe Silesia City Center spotkało się kiedykolwiek z terminem „smart shoppingu". Pojęcie bliższe jest kobietom, do jego znajomości przyznało się 13 proc. pań. Przed zakupem ceny tych samych produktów w różnych sklepach porównuje jedynie 21 proc. z nas. O porównanie cen w sklepie stacjonarnym i internetowym pokusiło się kiedykolwiek zaledwie 17 proc. Polaków. Tylko 8 proc. przyznało się, że obejrzało produkt w sklepie stacjonarnym, ale kupiło taniej on-line - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.

- To zjawisko narasta, bo kupując chcemy oszczędzać, ale smart shopping wciąż jest w powijakach. Polacy owszem planują zakupy, ale najczęściej ograniczają się przy tym do określenia, co chcą kupić i ile mogą maksymalnie na to wydać. W tym jesteśmy mistrzami - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Nie obce są nam także impulsy. Promocje, dwa produkty w cenie jednego i przeceny potrafią skutecznie zburzyć plan zakupowy. Aż 62 proc. Polaków przyznaje, że zrobili kiedykolwiek zakupy pod wpływem impulsu. Żałowała ich ponad połowa - wynika z sondy Silesia City Center.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.