Spadek liczby pustostanów na kieleckim rynku centrów handlowych

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2015 14:42

Łączna powierzchnia centrów handlowych w Kielcach wynosi nieco ponad 150 tys. mkw. GLA. Współczynnik pustostanów pod koniec 2014 roku osiągnął 4,6 proc. i znajdował się w trendzie spadkowym. Największym obiektem handlowym w mieście jest Galeria Echo o powierzchni 66 tys. mkw. GLA. Czynsze za lokal o powierzchni 100-150 mkw. na potrzeby mody wahają się w przedziale 31-33 EUR za mkw. miesięcznie - informuje Colliers International.

W Kielcach znajdują się cztery centra handlowe. W 2000 roku jako pierwsze w mieście powstało Centrum Radomska. Kolejnymi obiektami handlowymi były Galeria Echo (2002 r.), Pasaż Świętokrzyski (2006 r.) oraz Galeria Korona Kielce (2012 r.). Miasto nie dysponuje natomiast parkiem handlowym czy centrum wyprzedażowym. 

 – W ciągu ostatnich trzech lat rynek kielecki z powodzeniem zaabsorbował nową powierzchnię dostarczoną w centrum handlowym Korona oraz rozbudowanej Galerii Echo, a współczynnik pustostanów spadł o 4 punkty bazowe. Największą planowaną inwestycją jest park handlowy w Miedzianej Górze k. Kielc, w ramach której ma powstać między innymi sklep IKEA – dodaje Katarzyna Michnikowska z Colliers International.

 Kieleckie centra handlowe to - zdaniem Colliers - obiekty dobrej jakości. Znajduje się w nich łącznie około 540 sklepów. Ich oferta jest bardzo zróżnicowana. Największą grupę najemców stanowią firmy z sektora mody (32 proc.) oraz usług (12 proc.). Wyłączając operatorów GSM, do najczęściej występujących marek należą: Apart (jubiler), CCC (obuwie) oraz Monnari (moda).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.