SPAR w 2020 roku chce mieć 400 sklepów

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2017 10:24

SPAR w 2020 roku chce mieć 400 sklepów fot. Spar

Aktualnie w sieci SPAR funkcjonują 252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 to to wzrost 7,6 proc. w ujęciu LfL (czyli więcej niż wzrost rynku). Wzrost całej sieci w ujęciu rocznym wyniesie prawie 26 proc. Zarząd ma już pewność, że sprzedaż sieci w 2017 roku przekroczy zdecydowanie 1 mld złotych. Będzie to o ponad 10 proc. więcej niż zakładały plany.

SPAR jest zdeterminowany, aby w kolejnym roku osiągnąć wyniki nie gorsze niż w 2017. W zakresie rozwoju plan zakłada osiągnięcie w 2018 liczby 300 sklepów, a na koniec roku 2020 planowane jest, aby w SPAR Polska działało 400 sklepów. Założony jest również wzrost sprzedaży do konsumenta na poziomie wyższym niż wzrost rynku. To wszystko oznacza, że w 2018 roku celem jest przekroczenie 1,3 mld sprzedaży do konsumenta.

Zarząd podkreśla, że gotowa jest już strategia na 2018. Po pierwsze rozwój sieci. Motorem rozwoju ilościowego i wartościowego będą sklepy convenience oraz mniejsze supermarkety. W obu segmentach SPAR jest obecny ze swoimi formatami: SPAR Express oraz SPAR Supermarket. SPAR jest pewny, że te właśnie formaty będą rozwijały się najbardziej dynamicznie i dlatego w 2018 roku stawia bardzo mocno na projekt sklepów convenience. W tych sklepach nacisk będzie położony na produkty świeże, a także będzie rozbudowywana oferta typu „food to go”, czyli produktów gotowych.

Drugi obszar aktywności to budowanie wielkości sprzedaży istniejących sklepów. Realizowane to będzie poprzez efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży zgodnie z regułami category management. W ramach tego SPAR mocno pracuje nad jakością i czytelnością ekspozycji produktów w sklepie poprzez wprowadzenie optymalnych planogramów. To element długoletniej strategii ciągłego doskonalenia jakości sklepów tak, aby sklepy sieci SPAR były postrzegane jako nowoczesne i atrakcyjne dla klientów. To zapewni podstawy sklepom do wzrostu obrotów i efektywności, a co za tym idzie potencjału do poprawy oferty. Sieć jest świadoma, że rośnie jednocześnie świadomość żywieniowa konsumentów, którzy są skłonni kupować częściej i więcej produktów świeżych, konfekcjonowanych w miejscu sprzedaży. Dlatego w asortymencie SPAR stawia na rozwój produktów świeżych takich jak warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo czy tez nabiał. I ma świadomość, że dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość. Tutaj dostrzegany jest ogromny potencjał do rozwoju poprzez budowanie oferty marek własnych segmentu premium. SPAR chce, aby te produkty wyróżniały sieć spośród konkurencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,18

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane