PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Spiżarnia Chaty flagową marką sieci Chata Polska

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2014 14:23

Jak dowiedział się serwis portalspożywczy.pl od Sylwestra Maćkowiaka, prezesa zarządu Mar-Ol, grupa ta zamierza intensywnie pracować nad rozwojem trzech marek własnych.

Marka Spiżarnia Chaty zdaniem Maćkowiaka ma być wizytówką sieci Chata Polska. - Najczęściej pod nią znajdą się produkty świeże, takie, jakie rzeczywiście chciałoby się w spiżarni trzymać. Nie będziemy pod tą marką mieć produktów non-foodowych, lecz świeże jedzenie - tłumaczy prezes Mar-Olu. Jak dodaje, Spiżarnia Chaty stawia przede wszystkim na jakość i związku z tym nie będzie marką najtańszą.

Maćkowiak zapewnia, że marka Spiżarnia Chaty rozwijać się będzie bardzo szybko. - Ta marka będzie najszybciej przyrastać, dlatego że jest najbliższa naszej strategii pozycjonowania. To będzie nasze oczko w głowie - zapowiada.

Druga marka własna Mar-Olu, Dobra Nasza, w tej chwili liczy 160 indeksów. - To nasza podstawowa marka i również ją będziemy rozwijać. Wcześniej popełniliśmy błędy, które polegały na tym, że szliśmy z rozwojem ekstensywnym, żeby mieć coraz więcej produktów. Nie przeprowadziliśmy jednak głębokiej analizy, jakie produkty powinny rzeczywiście znaleźć się pod tą marką w pierwszej kolejności - tłumaczy Maćkowiak, zapewniając, że teraz błędy te zostaną naprawione.

Dobra Nasza również ma być marką jakościową. Jej ceny kształtują się w przedziale od 20 do 30 proc. poniżej ceny lidera poszczególnych kategorii produktów. Podczas gdy Spiżarnia Chaty ma być dla Chaty Polskiej marką wizerunkową, Dobra Nasza będzie marką core'ową.

Obecnie marka Dobra Nasza w zależności od sklepu stanowi od 1 do 2 proc. sprzedaży. Jak zdradza Maćkowiak, Mar-Ol pracuje nad tym, aby w przyszłości jej udział w sprzedaży wzrósł do ponad 5 proc.

- Strategię rozwoju tej marki opieramy na założeniu, że produkty Dobrej Naszej będą wieloskalowe, a nie niszowe. Często zauważałem, że wprowadzaliśmy produkty, które w ogóle nie powinny się tam znaleźć, dlatego że są kategorie, w których nie ma miejsca na marki własne. Jeżeli jest jeden, dwóch czy trzech mocnych graczy, którzy bardzo mocno inwestują w daną kategorię, to wejście tam jest trochę samobójcze. Były kiedyś podejmowane decyzje, że spróbujemy się tam wcisnąć. Spróbowaliśmy, dostaliśmy po głowie i więcej tego nie będziemy robić - zapewnia Maćkowiak.

Prezes Grupy Mar-Ol tłumaczy, że jednym z pomysłów na rozwój marki własnej w kategoriach zdominowanych przez bardzo silne brandy jest współpraca z innymi partnerami handlowymi. - Przykład Piotra i Pawła oraz Bać-Polu pokazuje, że jeżeli nie wystarcza skala jednej firmy, to trzeba znaleźć drugą, trzecią i czwartą - dodaje.

Mar-Ol posiada również w swojej części hurtowej markę własną Ale Traf. - To jest marka absolutnie pierwszocenowa dla produktów tzw. commodities, takich jak oleje czy kasze. W Ale Trafie chcemy mieć produkty, które będą nie tylko w Chacie Polskiej. Będziemy chcieli jako dystrybutor oferować je innym - zapowiada prezes Grupy Mar-Ol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,10

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.