Spowolnienie na europejskich rynkach FMCG, w Polsce sprzedaż rośnie

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 25 maja 2016 12:05

W pierwszym kwartale 2016 roku, rynek FMCG w Europie osiągnął najwolniejsze tempo wzrostu od sześciu lat - wynika z raportu firmy Nielsen.

W pierwszym kwartale roku ceny produktów FMCG wzrosły jedynie o 0,7 proc., to najmniejszy wzrost od 2010 roku (wyniósł on wtedy  0,5 proc.), natomiast wolumen sprzedaży wzrósł o 0,8 proc. Obroty sprzedawców detalicznych wzrosły o 1,5 proc., co jest najniższym wzrostem w ostatnich trzech latach (w II kwartale 2013 roku było to 1,2 proc.).

Znaczące promocje cenowe na dwóch z pięciu największych rynków europejskich (Niemcy i Włochy), wpłynęły na słabsze wyniki sektora. Rośnie presja cenowa wśród detalistów, którzy oszczędności szukają m.in. w kosztach produkcji oraz korzystają na obniżce cen energii.

Turecki rynek FMCG zanotował największy wzrost (9,7 proc.). Wzrost widoczny był również na rynku polskim (4,8 proc.) i na Węgrzech (4,6 proc.). Na drugim końcu skali uplasowała się Grecja (spadek o 6,1 proc.), Finlandia (- 2,8 proc.) i Niemcy (- 0,4 proc.). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    6,86

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane