Sprzedaż Biedronki rośnie dzięki poszerzaniu asortymentu

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2016 12:59

Sprzedaż LfL Biedronki wzrosła z 3,5 proc. w III kwartale ub.r. do 3,8 proc. w IV kwartale 2015 roku, i to pomimo deflacji. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat, co zdaniem analityków lepiej oddaje pozycję handlową Biedronki, LfL wzrósł z 2,2 proc. do 4,1 proc., głównie na skutek wzrostu wolumenu w ciągu ostatnich dwóch lat o 8,9 proc. - czytamy w analizie Haitong Bank.

Jednocześnie w IV kw. spadek wartości koszyka zakupowego był niższy - 1,7 proc. w IV kw. wobec 2,7 proc. w III kw. 2015 roku.

Według Jeronimo Martins wpływ na poprawę wyników miały m.in. promocje In & Out (w większości na produkty spożywcze, z wyłączeniem Świąt Bożego Narodzenia). Spółka wierzy, że optymalizacja layoutu sklepów Biedronka, która zostanie wdrożona w sklepach miejskich sieci w drugiej połowie br. przyczyni się do zwiększenia widoczności nowych towarów (SKU), a to z kolei przełoży się na dalszy wzrost sprzedaży. 

Przypomnijmy: Biedronka zwiększyła liczbę SKU nawet o ok. 50 porc., a na jej półkach można znaleźć już 2,2 tys. produktów, wobec 1,7 tys. w ubiegłych latach. 

Zdaniem analityków Biedronka powinna zwiększyć wzrost LfL w 2016 roku o 50 punktów bazowych, do poziomu 4,5 proc. Jednocześnie eksperci zakładają, że pomimo wzrostu LfL w tym roku wzrost przychodów sieci w Polsce zostanie przyhamowany.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • HIP 2016-01-14 15:22:42

    TO TRZEBA DAĆ PRACOWNIKOM 15ZŁ NA GODZINĘ MINIMUM BRUTTO I BĘDĄ WIĘCEJ WYDAWAĆ

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,87

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane